lurepåmye Skrevet Juni 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2009 har koblett opp med nett fra volvo 240, hjerner fra 94 modell 940 turbo. jeg har gnist men motoren får ikke bensin.. får heller ikke lest av feilkoder.. noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 sjekk bensinpumpereleet. hører du om pumpa går? Evt om dysene åpner. Om dysene åpner er releet i orden mens pumpa sannsynligvis er gåen, eller mangler strøm. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 sjekk bensinpumpereleet. hører du om pumpa går? Evt om dysene åpner.Om dysene åpner er releet i orden mens pumpa sannsynligvis er gåen, eller mangler strøm. pumpen går, kommer bensin i retur røret fra fuel rail. hvordan sjekker man om det kommer fra dyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Startsperre,, sjekk nr på boksen :)0 227 400 207 0 280 000 977 dette er nr på hjernene.. er det startsperre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Nei det er ikke startsperre.. gjør det jeg skrev i sted.. Slår releene inn når du vrir om nøkkelen? har kun ett rele, å det er bensinpumpe rele. å det slår inn. kommer bensin i retur fra fuel rail. pluggene er knusk tørre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 skru av railen med tre skruer og vipp de ut med et skrujern.. skruene er ved jordnningspunktene og ved BTR'en. vri om nøkkelen å se om det kommer noe ut av dysene.. Har du bare ett rele? Det skal være et hvitt(bensinpumpe) og et svart(innsprutrele) ! jeg har ikke noe svart rele nei.. har kun det hvite. hvor skal det stå? har tatt ledningsnett av en 91 model 240 med f motor. loddet inn motstander og forlenget kabler til Lmm. koblet de 5 ledningene fra 11 pols kontakten. thats it! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 (endret) Du skal ha et svart rele ved venstre !! innerskjerm.. Det er det som skal slå inn for at dysene åpner :) Jeg har en 96 mod fk og en 88 mod f motor, og begge har dette releet:) jeg finner ikke noe plugg til dette på ledningsnettet.. står det på eget nett i 240`n? har kun tatt ut nettet som hørte motoren til, i følge guiden til a til fk så mangler jeg også den som det står til bilens kontakt! ser ikke det rele her eller Endret Juni 6, 2009 av lurepåmye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Kan heller ikke huske det relèet fra meg og en kopmpis bygde om til innsprut, ingen relèer i motorrom som hadde med innspruten å gjøre. Men har du rett tenningsbryter da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Det var rart. jeg har vertfall dette på begge mine, og det går faktisk ledning fra hovedreleet til det svarte releet. Sjekk i haynes boka :) har ikke haynes boka.. Kan heller ikke huske det relèet fra meg og en kopmpis bygde om til innsprut, ingen relèer i motorrom som hadde med innspruten å gjøre. Men har du rett tenningsbryter da? tenningsbryter? har gnist.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Du har gnist ja. Mulig det svarte relèet han tenker på er tenningsmodulen, har du gnist tror jeg den er riktig, skal uansett være samme på alle med elektronisk innsprut(B230E, F +T). Kan svinghjul eller fordeler stå feil da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Du har gnist ja.Mulig det svarte relèet han tenker på er tenningsmodulen, har du gnist tror jeg den er riktig, skal uansett være samme på alle med elektronisk innsprut(B230E, F +T). Kan svinghjul eller fordeler stå feil da? men om svinghjul eller fordeler står feil, skulle vel pluggene blitt våte? det er jo det som er problemet.. motoren får ikke bensin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Ja selvfølgelig, meg som surrer. Har du mulighet til å prøve noen andre relèer(pumperelè), kan hende det finnes en dårlig kontakt. Mangler ingen jordinger til ECU eller på innsug? Er alle i skjøtern inni bilen på plass? Edit: Lest av noen feilkoder? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Ja selvfølgelig, meg som surrer.Har du mulighet til å prøve noen andre relèer(pumperelè), kan hende det finnes en dårlig kontakt. Mangler ingen jordinger til ECU eller på innsug? Er alle i skjøtern inni bilen på plass? Edit: Lest av noen feilkoder? ecu ligger bare løst enda.. må den jordes? får ikke lest av feilkoder.. funker kun på tenning ikke bensin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 SE NÅ HER DA : tenningsmodul (venstre) INNSPRUTRELE til høyre finner ikke det rele på noe koblingskjema.. http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/LH-Jetronic-2-4.pdf sitter det på nettet til motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Det der har jeg aldri sett på noen av de 4 F-ene jeg har rota med, er det ikke 240-nett eller er det kanskje LH2.2? Er ingen volvo ekspert, men kan garantere at jeg vet om 3 F. som fungerer uten ett slikt relè eller noe stikk der, men mulig de har slikt relè inne ved ECU. Men er jo greit for deg å se om du mangler ett relè ute ved skinna på V innerskjerm da, mangler du det så kan sikkert han over meg komme med dele-nr. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg