Gå til innhold

Kjøp av sportsbil(første bil)

Ranger emnet


Slippery

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal snart kjøpe min første bil, og lurer på hvilke som er best å kjøpe. Jeg tenker enten på en Celica eller e Hyundai Coupe. Men er open for forslag:) Hyundaien er billigere og lurer på en 1998-2000 modell, er hyundaiene fra disse årene noe tess? Er det i så fall noen andre alternativer som er gode? Det må være 4 seter. Det må ikke være sportsbil , men den må være "kul".

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg råder deg til, er å se igjennom underforaene her, både celica, coupe, prelude, 200sx, mr2 osv...se på andres prosjekter og se hva du liker best. MR2 er klart den morsomste bilen når det gjelder kjøreegenskaper, med midtmontert motor og bakhjulstrekk. Som dieseldyret sier så er det 2-seter, så da må du ta den vurderinga. Jeg syns også Honda Prelude er en kul bil, de fås blant annet med 4hjulsstyring og mye utstyr.

 

Går du for hyundai coupe, styr unna de minste motorene. Ingenting er så trist som en bil som ser sportslig ut, og har en liten gressklippermotor under panseret.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for hyundai coupe, styr unna de minste motorene. Ingenting er så trist som en bil som ser sportslig ut, og har en liten gressklippermotor under panseret.

 

Den var vel drøy? Gressklippermotor?

Se på Civic VTi. 1.6 liter og 160 hk, uten noe propell!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var vel drøy? Gressklippermotor?

Se på Civic VTi. 1.6 liter og 160 hk, uten noe propell!

 

Hvem sa noe om civic? Jeg snakker om Hyundai Coupe med 1,6 liters motor, den har ihvertfall ikke 160hk. Det, kombinert med relativt høy vekt, er ingen vinnerkombinasjon. Civic VTi flytter seg meget bra, det er jeg klar over :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa noe om civic? Jeg snakker om Hyundai Coupe med 1,6 liters motor, den har ihvertfall ikke 160hk. Det, kombinert med relativt høy vekt, er ingen vinnerkombinasjon. Civic VTi flytter seg meget bra, det er jeg klar over :D

 

Haha, jeg trakk sammen "Gressklippermotor" og "liten" :P

Gressklippermotor = Honda :P

Liten motor = Også Honda :P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg skal snart kjøpe min første bil, og lurer på hvilke som er best å kjøpe. Jeg tenker enten på en Celica eller e Hyundai Coupe. Men er open for forslag:) Hyundaien er billigere og lurer på en 1998-2000 modell, er hyundaiene fra disse årene noe tess? Er det i så fall noen andre alternativer som er gode? Det må være 4 seter. Det må ikke være sportsbil , men den må være "kul".

 

Opel Calibra er bilen for deg. Den er kanskje i overkant kul? Eieren må ha en viss stil, for at det ikke skal se dumt ut.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "sport" ble nevnt.

Og ordet sport assosieres ofte med aerodynamikk, noe Volvo generelt ikke eier =P

 

Sport i bilsammenheng assosieres ofte med litt motor og livlige kjøreegenskaper, begge kvaliteter en Hyundai Accent med coupekarosseri ikke kan sies å være i besittelse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår