Gå til innhold

Påkjørt!

Ranger emnet


myyyh

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte her for litt siden, kjørte i en gate som gikk ut til et kryss med høyre regel. Jeg så til høyre, så ingen som kom derfra. kjørte så ut i krysset, å så igjen til høyre, å dær kom en trailer uten henger. så at han hadde stor fart, å ikke klarte å stoppe.

Jeg trødde gasspedalen i bånn og svinget over til motsatt kjørefelt.

Men det var for sent, traileren kjørte inn i meg i høyre bakskjerm, bilen ble "dyttet" litt til siden, å jeg stoppet et stykke lengre borte.

 

Blir dette nødvendigvis ansett som min feil?

Legger ut bilder av hva som ca skjedde.

 

 

th_bilde1.jpg

 

th_bilde22.jpg

 

th_bilde3.jpg

 

th_bilde4-1.jpg

 

 

:drive2

 

Å kan jeg ta dette på egen forsikring, altså få penger for min bil med egenandel, når jeg har delkasko?

Endret av myyyh

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte her for litt siden, kjørte i en gate som gikk ut til et kryss med høyre regel. Jeg så til høyre, så ingen som kom derfra. kjørte så ut i krysset, å så igjen til høyre, å dær kom en trailer uten henger. så at han hadde stor fart, å ikke klarte å stoppe.

Jeg trødde gasspedalen i bånn og svinget over til motsatt kjørefelt.

Men det var for sent, traileren kjørte inn i meg i høyre bakskjerm, bilen ble "dyttet" litt til siden, å jeg stoppet et stykke lengre borte.

 

Blir dette nødvendigvis ansett som min feil?

Legger ut bilder av hva som ca skjedde.

 

 

th_bilde1.jpg

 

th_bilde22.jpg

 

th_bilde3.jpg

 

th_bilde4-1.jpg

 

 

:drive2

 

Å kan jeg ta dette på egen forsikring, altså få penger for min bil med egenandel, når jeg har delkasko?

 

Jeg er forresten bil A:P

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i denne situasjonen var det du brøt vikeplikta, så uten at jeg skal si det for sikkert tror jeg at du får skylden her.

 

selv om jeg var ute i krysset, og han kjørte i 30 sone, når han kom i minst 45-50 rett ut i krysset, å burde ha klart å stoppe?

 

å er det ikke noe som heter at man skal ha mulighet for å stoppe for hindringer?

 

å hvordan er det med at man ikke har påkjørsrett, selv om man har forkjørsrett?

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har brutt vikeplikten betyr jo ikke at han med rett kan kjøre inn i bilen din.

Påkjørsrett er noe som ikke finnes, såklart man skal stoppe om mulig for å hindre en ulykke.

Husker godt fra mine yngre år fra sensor på oppkjøring... "Det finnes ikke noe som heter forkjørsrett, bare noe som heter vikeplikt"

 

Dette blir jo bare synsing fra min side, men ville tru at om han ikke har gjort noe for å unngå kollisjon samt holdt høy fart så burde jo dette strengt talt bli deling av skyld.

 

Er jo mye om og men inne i bildet her, så ville kanskje tatt en telefon til noen med peiling evt forsikringsselskapet ditt.

 

Sett på det med A4 øyne så er det din skyld ja.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påstår at han bråbremset, å at det var min feil uansett.

 

Når vi skrev skademelding sa han i tillegg at han ikke syntes jeg skulle begynne å krangle på det, for at han bremset, å dermed traff langt bak på bilen istede for i bakdøren, der ungen min satt..

 

Han sa faktisk noe så grovt som at "jeg kunne jo ha drept ungen din"

 

Han sa også at det var 50 eller 60 sone der vi kjørte, noe som ikke stemte, tror det var 30 eller 40. altså holdt han alt for stor fart inn mot krysset, han så jo meg et godt stykke før krysset etter hva han selv sa. å om han da hadde bråbremset burde vell ikke han komme helt over til andre siden av krysset, for så å gi bilen min en kraftig smell? om han holdt 30-40km/t som var fartsgrensen?

 

Å er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan gå fremm i forhold til forsikringsselskapet?

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så altså til høyre i krysset, men oppdaget ikke traileren. Tør jeg spørre hvordan det er mulig? Er det dårlig sikt i krysset må man bremse helt ned før passering, om nødvendig stanse.

 

 

 

Delkasko gjelder stort sett bare brann og tyveri i tillegg til skader man påfører motparten ved ansvarsskade.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så altså til høyre i krysset, men oppdaget ikke traileren. Tør jeg spørre hvordan det er mulig? Er det dårlig sikt i krysset må man bremse helt ned før passering, om nødvendig stanse.

 

Står et bygg på det hjørnet jeg må se rundt, for å se om det kommer noen fra høyre.

 

Poenget er jo at jeg ikke så traileren på siktsstrekningen min og at sjoføren av traileren hadde for stor fart.

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uansett du får skylden for dette. Har du så dårlig sikt skal du bremse ned så mye event stoppe helt opp før du kjører ut i krysset. Du sier jo selv du ga på og la deg over mot motgående felt. Er ikke rart han treffer deg bak på bilen da. Da kan man jo bare gasse ut i ett kryss såppas mye at man blir troffet bak på bilen da så legge skylden på motparten etterpå. Nei lastebilen kom fra høyre. Du hadde vikeplikt som du ikke overholdt så dette går nok på din kappe desverre.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uansett du får skylden for dette. Har du så dårlig sikt skal du bremse ned så mye event stoppe helt opp før du kjører ut i krysset. Du sier jo selv du ga på og la deg over mot motgående felt. Er ikke rart han treffer deg bak på bilen da. Da kan man jo bare gasse ut i ett kryss såppas mye at man blir troffet bak på bilen da så legge skylden på motparten etterpå. Nei lastebilen kom fra høyre. Du hadde vikeplikt som du ikke overholdt så dette går nok på din kappe desverre.

 

Mulig:) er vell bare å starte med opprettingen da:)

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok dessverre skylda her, selv om traileren som kom fra siden hadde aldri så stor fart. Men forkjørsrett er jo ikke påkjørsrett.

 

Om han hevder at han bremset så hardt som han gjorde, ble det f.eks bremsespor?

 

Forsikringselskapene er som regel meget firkantede. Vet om folk som har hatt bulk på gamle biler, og "stått på lur" i et kryss uten å ha lys på i mørket, og deretter dundret rett ut når det har kommet en bil. Bilen som da kom har blitt den tapende part hos forsikringselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår