Gå til innhold

Fjærbein løsner...?

Ranger emnet


daners

Anbefalte innlegg

Jupp, er visst en fordel det. Men samtidig kan jeg ikke skjønne at disse er montert korrekt, gjorde dette på bilen til en kompis i høst. Hans er en 93-modell og meg bekjent har disse de samme, spinkle fjærbeinslagrene som du finner på Golf 2. Har ikke vært en ulyd fra hans som nå har godt over 10k på seg med coilovere (og sikkert 120k før det), så hvilke fjærbeinslagre du bruker tror jeg skal ha lite å si med tanke på trådstarters problem? :wonder:

Vil tro det rett og slett dreier seg om feilmontering. Kan ikke B.T.i eller noe andre som har alt dette lagret slenge opp den oversikten over rekkefølgen man skal montere i?

 

 

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales å gå over til VR6 fjærbeinslager når man setter på coils;)

 

Er samme lager uavhengig om du har 1,4 eller 2,9 , er en kraftigere gummiforing(nr.8 på bildet) på Vr6..

Men, joda en bør bytte til denne når en senker bilen, samt nye lager.

Gummiforingen fra Vr6 bygger også bittelitt opp kontra de orginale..

 

Vil tro det rett og slett dreier seg om feilmontering. Kan ikke B.T.i eller noe andre som har alt dette lagret slenge opp den oversikten over rekkefølgen man skal montere i?

 

Trykk her..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å montere dette i feil rekkefløge da?

Men jeg har akkurat det samme problemet på min -93 GL TD.

Har ikke klart å finne noe moment det skal dras til med heller, og har ikke vært lysten på å knuse kulene i lageret heller...

Men neste gang jeg strammer -blir det stramt. Det kan jeg love ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme lager uavhengig om du har 1,4 eller 2,9 , er en kraftigere gummiforing(nr.8 på bildet) på Vr6..

Men, joda en bør bytte til denne når en senker bilen, samt nye lager.

Gummiforingen fra Vr6 bygger også bittelitt opp kontra de orginale..

 

 

 

Trykk her..

 

 

Var det jeg mente:op:

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme lager uavhengig om du har 1,4 eller 2,9 , er en kraftigere gummiforing(nr.8 på bildet) på Vr6..

Men, joda en bør bytte til denne når en senker bilen, samt nye lager.

Gummiforingen fra Vr6 bygger også bittelitt opp kontra de orginale..

 

 

 

Trykk her..

 

På det bildet er fjærbeinet montert med en mutter under fjærbeinslageret og.. skal det være det?? for jeg fikk bare med en mutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det bildet er fjærbeinet montert med en mutter under fjærbeinslageret og.. skal det være det??

 

Det er ingen mutter under fjærbeinslageret på bildet.

 

5: Fjærskål

6: Fjærbeinslager

7: Låsemutter

8: "Fjærbeinsforing"

9: Øvre fjærskål

10: Låsemutter

 

for jeg fikk bare med en mutter...

 

Da må du gjenbruke deler fra det orginale fjærbenet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demonterte det gamle fjæbeinet og så på det gamle lageret... og det er andeledes enn det nye. på det nye sitter lageret inni gummiforingen... kan de ha noe å si?

 

Det skal sitte inni gummiforingen.

Hvis du ser på tegningen så skal lageret og den første låsemutteren være inni, men da under foringen.

Hvis du monterer det som det står forklart på tegningen og drar til låsemutterne så skal alt fungere som det skal..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår