volvovassdal Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 litt off topic.. men 405 toppen da? hva er guud med den? er samme som 531 men med litt dårligere plassering av tennpluggene er det jeg har hørt, mulig jeg tar feil men :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 den har også svanehals kanaler som helt klart er de beste av 8v topper som standard. men alle 405 har dysehull i toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 har noen sett hvilken dato denne tråden ble posta? hehe.. kjøpte meg nettopp en 531 topp som har gått 30 mil for 900 kr :D Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 er lenge siden jeg så denna tråden ja,er vel noen som har gravd den opp igjen vel... det var jo en niceprise da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 hehe. jan. 04 til feb. 06 lurte bare litt på hva kam som anbefales til 531 på FK egentlig. jeg søkte og fant denne posten. søke først - spørre etterpå... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 den har også svanehals kanaler som helt klart er de beste av 8v topper som standard.men alle 405 har dysehull i toppen Har den vel ikke,b23et har 405 uten dysehull! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Dette er hovedforskjellen på 531 og 530, innsugskanalene. 531, 405 TOPP 530, 398, 160 TOPP Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 bare så det er sagt så flower standard 531 bra opp til 460hk.etter det trengs porting og noen koselige ventiler. 531 har den såkalte svanehals kanalene,flower suverent. solgte en 531 topp her om dan for 3000kr.de ligger rundt der vis det ikke er sprekker på de selvsagt. finnes to typer topper både med dysehull i toppen og uten,og med fordeler uttak bak på kammen og uten. Har du bremset 460Hk på org 531 med org ventiler???? Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 det er jo grøvre på 530 toppen, burde ikke det være bedre? eller er det noe lab teknikk om flow og drit ute og går? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 det er jo grøvre på 530 toppen, burde ikke det være bedre? eller er det noe lab teknikk om flow og drit ute og går? Det er nok IKKE større kanaler på 530 toppen nei! Langt ifra..... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 sorry bare jeg som blingsa..ser nå at det er tatt ett mye nærere bilde av 530 enn av 531.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 takker for svar.. Har en 405 topp liggene jeg :D Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Har du bremset 460Hk på org 531 med org ventiler???? turbo tromsø har jo...med litt slipa kanaler var det vel... maxis:stemmer det ja,godt du retter etter alle feila mine :mat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 hehe,må jo få fram rett informasjon :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 turbo tromsø har jo...med litt slipa kanaler var det vel... maxis:stemmer det ja,godt du retter etter alle feila mine :mat 531 toppen som håvard har på 2,5litern er nok mere en såvidt slipa kanaler på ja! 38mm eksos ventiler og innsuget er portet det det er vitts i uten å gå opp til større ventiler! Kent-motor topp det! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.