Gå til innhold

1990 Mercedes 230E


Stig73CamaroZ28

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fant ut at jeg skulle gjøre noe fornuftig i kveldinga her da det var så fint vær til en forandring.. Så jeg fant på at jeg skulle koble høyttalere i hattehylla mi, da det manglet i bilen min. Jeg fant etpar gamle 60w Philips elementer som passet nogenlunde bra i originalhølene uten noe modifisering, så de får duge fram til jeg får bytta de ut med noen bedre.

 

Men jeg måtte jo legge høyttalerledning også da det også manglet, så da ble det litt innsyn under baksete, gulvmatter, rundt bensintank og diverse.. Og det irriterte meg at jeg fortsatt ikke har fått kjøpt nye batterier til kameraet altså.. Jeg skulle tatt bilder av dette! For absolutt allt ser pokker ta meg nytt ut i hver en bidige krik og krok av denne bilen! Fatter ikke at det er mulig når det er snakk om en 1990 modell?!

 

Undersiden av gulvmatta ser ut som den ble lagt der i går, lakken under likeså.. Plastikken på kabelgata som gikk under der så helt ny ut, også svampen under mattene.. Eneste stedet jeg fant litt skitt var under baksetet, der lå det div småleker etter ungene til forrige eieren, noe godteri kliss og den nette sum av 11kr i klingende mynt..

 

Jeg fikk tatt et bilde helt i starten rett etter at jeg dro opp dørlista i passasjerdøra og lettet litt på matta der, så tok apparatet kveld. :(

 

Det man ser her er dørstokken slik den så ut under innstegslista, og man kan såvidt skimte gulvet videre inn i bilen. Men det var altså like strøkent og klinisk rent videre under matta også. Har aldri sett noe lignende på en såpass gammel bil før. Hadde egentlig regnet med at mange år med temperatursvingninger osv iallefall hadde gitt noe fuktskader på ett eller annet, men nei.

 

S1031215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en vask og polering av bilen i dag, og da ble det noen nye bilder samtidig. Her med sota blinkers og sortlakkert innmat i grillen også..

 

S1031224.jpg

 

S1031223.jpg

 

S1031225.jpg

 

S1031231.jpg

 

S1031230.jpg

 

S1031228.jpg

 

S1031229.jpg

 

S1031226.jpg

 

S1031222.jpg

 

Og så var jeg en tur på marked i byen og fant en litt tøff jakke til guttungen jeg bare måtte kjøpe, og så ble det matchende T-skjorte og en kortholder på meg samtidig. :op:

S1031218.jpg

 

S1031216.jpg

 

S1031217.jpg

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ble jeg redd !

 

Min mercedez er helt lik som på bildet over:p senket mer foran enn bak, og heelt svarte ruter!

 

Nok om det.. jeg misunner deg det karroseriet du har fått, mitt er nok nok dessverre overtatt av stålormen. Men jeg er superfornøyd med min 230e jeg også! min har gått som drisje i oslo, så den har jo gått jorda rundt:P

 

Jeg liker bilen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten utsatt mine planer om å lakkere treverket mørkere, for det første så ble det ikke så stygt som først antatt med gyldenbrunt sammen med krommen. For det andre så har jeg en liten plan i bakhodet om å motivlakkere listene, men det blir ikke enda.

 

Trenger litt tid for å samle inspirasjon rett og slett. :)

Vil ha det skikkelig om jeg først skal begynne med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ble jeg redd !

 

Min mercedez er helt lik som på bildet over:p senket mer foran enn bak, og heelt svarte ruter!

 

Nok om det.. jeg misunner deg det karroseriet du har fått, mitt er nok nok dessverre overtatt av stålormen. Men jeg er superfornøyd med min 230e jeg også! min har gått som drisje i oslo, så den har jo gått jorda rundt:P

 

Jeg liker bilen din!

 

Tusen takk:) Ja jeg er kjempefornøyd med bilen min jeg også!

Selv om det gjenstår masse dill og dall med den før jeg blir 100% fornøyd, men sånn er det jo med biler.. De blir egentlig aldri HELT ferdige uansett hvor mye utstyr man koster på de.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrulig pen bil!! :) trudde ikke chromen ble no tøft i mot treværket men blei jo ikke så værst. detta blir bra.

 

Likte denne settninga:

 

- De blir egentlig aldri HELT ferdige uansett hvor mye utstyr man koster på de..

 

Det er bra sant... STÅ PÅ

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanvittig fin bil! ser ut som den kom ut av forhandleren i går! nesten så jeg mistenker deg for å ta av alt. vaske det klinisk reint, montere sammen også ta bilde! :D

 

du kan ikke lage en liten presentasjon av den amazon? værsåveldigkjempesnillkjæresøte deg? :D

 

Her værsågod. ;) http://www.bilforumet.no/120/205168-ble-omsider-amazon-pa-ogsa.html

 

Litt lenge siden det har kommet noe nytt i denne tråden, men du får iallefall se litt nærmere på bilen. Tråden blir forhåpentligvis oppdatert igjen ganske snart.. ;)

 

Edit: Tusen takk forresten:) Nei, jeg har ikke gjort noe klinisk rent før jeg tok bilder. De første bildene er tatt før jeg vaska bilen for første gang. De neste derimot er etter utvendig vask og polering med Autoglym da. Innvendig har jeg kun tørket lett over med en tørr microfiberklut for å ta av den tynne støvhinna som lå over dashen og sånn. :)

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrulig pen bil!! :) trudde ikke chromen ble no tøft i mot treværket men blei jo ikke så værst. detta blir bra.

 

Likte denne settninga:

 

- De blir egentlig aldri HELT ferdige uansett hvor mye utstyr man koster på de..

 

Det er bra sant... STÅ PÅ

 

Tusen takk for det:) Jeg er rimelig godt fornøyd med dette kjøpet ja!

 

Og jeg var selv skeptisk til om jeg skulle vente med å montere krommen til etter jeg hadde gjort noe med trelistene. Men valgte å ta en sjans for å se hvordan det ble.. Og resultatet ble mye bedre enn jeg først hadde sett for meg. Trodde virkelig ikke krom og gyldne trelister ville gjøre seg noe særlig sammen med det grå interiøret, men det ble faktisk ganske bra.. :op:

 

MEN, jeg tror fortsatt at mørkere eller nesten svarte lister med litt svakt motiv med en anelse sølv i seg hadde blitt enda bedre!

Ser for meg noe i AMG stil, med ei sølvfarget tynn linje langs dørlistene og på listene rett over dashen bl.a.

Noen små hint i retning av hva jeg spekulerer i om dagene.. :op:

 

Får se hva jeg finner på litt etterhvert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det:) Jeg er rimelig godt fornøyd med dette kjøpet ja!

 

Og jeg var selv skeptisk til om jeg skulle vente med å montere krommen til etter jeg hadde gjort noe med trelistene. Men valgte å ta en sjans for å se hvordan det ble.. Og resultatet ble mye bedre enn jeg først hadde sett for meg. Trodde virkelig ikke krom og gyldne trelister ville gjøre seg noe særlig sammen med det grå interiøret, men det ble faktisk ganske bra.. :op:

 

MEN, jeg tror fortsatt at mørkere eller nesten svarte lister med litt svakt motiv med en anelse sølv i seg hadde blitt enda bedre!

Ser for meg noe i AMG stil, med ei sølvfarget tynn linje langs dørlistene og på listene rett over dashen bl.a.

Noen små hint i retning av hva jeg spekulerer i om dagene.. :op:

 

Får se hva jeg finner på litt etterhvert.. ;)

 

høres ut som en go start på ett bra resultat! glede mæ tell å se ferdig resultat! :)

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår