Gå til innhold

Ombygging av motor, Priser på godkjenning?

Ranger emnet


locdog84

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er sikkert dum som spør om dette, regner med her finnes poster allerede ang. dette. Søkte litt men fant ingen.

 

Lurte litt på hvordan det er og få godkjent F.Eks en E30 325 ombyggt til turbo, hva er prisen på og få det godkjent?

 

Veit at man har en engangsavgift på biler nyere enn 10 år, men dette gjelder da ikke en e30..Men må man betale uansett for effektøkning i bil på en annen måte?

Det er jo ikke helt enkelt i norge for folk flest når det gjelder bil..

 

Si F.eks jeg har en 325 og bygger om motoren til turbo, fra 171hk til ca 300hk. Benker den, og har alle papirer i orden. Godkjente bremser og allt. Og da til godkjenning hos biltilsynet? Hva krever de av meg da?

 

Dette var kanskje dårlig beskrevet, menmen :) Takker for svar.

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne hørt med biltilsynet da...eller så ville jeg høre med prærien racing i surnadal... dem har vel ett par bmw som er godkjent med turbo og slikt om jeg ikke tar feil.. hør med dem om fremgangsmåte og hva som skal til...om de vil gi deg svar da....hehe

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle papirer i orden?

 

Du kan nok bare glemme å få BMW til å godkjenne en dobling av effekten. De vil ikke ta det ansvaret. Naturlig nok.

 

Er folk som har problemer med å få bilen igjennom kontroll med noe så enkelt uorginal eksos...for å si det slik. Få bilen godkjent med større motor er ganske vanskelig. Sad but true. Så da får du kjøre ulovlig....med alt det medfører (ugyldig forsikring, klipping av skilt i kontroll osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert fult mulig å få godkjent motorbytte/trimming, men biltilsynet krever gjerne papirer fra BMW importøren. Det letteste er å finne noen som har gjort dette før deg, da sparer du deg mye arbeid.

 

Ser det er mange som har fått godkjent store motorer ved å bytte understell, bremser osv.

 

 

Trur en besiktigelse for godkjenning vil komme på 450-500 spenn. Du må nok også regne med å betale hk avgift til staten.

 

Svenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle papirer i orden?

 

Du kan nok bare glemme å få BMW til å godkjenne en dobling av effekten. De vil ikke ta det ansvaret. Naturlig nok.

 

Er folk som har problemer med å få bilen igjennom kontroll med noe så enkelt uorginal eksos...for å si det slik. Få bilen godkjent med større motor er ganske vanskelig. Sad but true. Så da får du kjøre ulovlig....med alt det medfører (ugyldig forsikring, klipping av skilt i kontroll osv)

 

Mener fremdeles at forsikring kun er ugyldig, om de kan bevise at økt effekt/motorendring/ombygging var grunn i ulykken.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig på han med Granaden med 1300hk :) den er jo godkjent med den motoren som står i, og hvordan har han klart det? hehe. Tenkte egentlig bare sjekke opp før jeg begynner på noe prosjekt, og da er det vel like greit og få det godkjent, og gjøre skikkelig arbeid :)

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår