Gå til innhold

Start problemer A6 2,8

Ranger emnet


Rauen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et litt kjipt problem med min A6 2,8 95mod.

Det som er saken er at av og til når jeg starter den så dauer den med en gang. Den starter så når turtaller faller ned mot tomgang så dauer den bare helt, dette skjer både når den er kjørt lenge og kort, og når den har stått i ro en stund, 1 dag eller noen timer. Jeg får alltid start på den tilslutt men ofte tar det en del forsøk til før den starter å holder seg gående! Er det noen som har opplevd samme problem eller noen som vet hva som kan være galt? Jævli kjipt å stå med dette problemet når jeg skal kjøre!:P Det er ikke et konstant problem, skjedd ofte i det siste da

 

Takk på forhånd og håper noen kan hjelpe meg:)

- Audi A6 2,8 V6 C4

- Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sånn at den sviver på tomgang i ca 1 sekund, så dropper den? akkurat som om den ikke rekker å regulere på drivstoff i det den dropper. (Har ikke opplevd at den "kveles" selv)

har samme problemet selv, på 2.5 TDI

Endret av Dagi51

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig irriterende, men jeg leste på et forum, der en person kalte en føler for en såkalt banke føler og at det var den som var årsak, men har aldri hørt om det eller funnet noe som kan være den føleren:S

- Audi A6 2,8 V6 C4

- Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke om det blinker en orange lampe med en nøkkel og en bil på da?

 

Jeg hadde litt trøbbel med startsperra på min i fjord.

Da starter bilen og går ca 1 sekund, så dør den som om tenninga slås av og orange varsellampe blinker i dasjen.

 

Jeg kunne prøve 3-4 ganger, så gikk det plutselig greit igjen, helt på måfå...

 

Er i såfall en lett fiks.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det startsperra som fusker litt...

 

Hvis du tar ut instrumenthuset ser du en sort ledning som kommer opp fra ommerådet rundt tenningslåsen.

 

Ledningen er klipset fast og ligger vannrett et stykke rett innenfor instrumentene.

(festet i dasjbordet, ikke instrumenthuset.)

 

Følger du den noen cm til venstre kommer du til en kontakt/skjøt.

Trekk den fraverandre og spray kontaktspray/crc 5-56 og sett sammen igjen.

Dra den gjerne ut og inn et par ganger, så er du sikkret god kontakt.

 

Vet at noen har loddet kontaktene, men pga mangel på loddebolt valgte jeg å prøve med spray først.

Det er snart et år siden og jeg har ikke hatt problem siden.

 

Har du tilgang til vag-com el lignende kan du også gjerne slette feilkodeminnet. da det husker at det har vært trøbbel med nøkkel/startsperre....

 

Håper du ble klokere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår