Gå til innhold

98mod Passat 1.9tdi 110 hk starter ikke

Ranger emnet


Ja__9

Anbefalte innlegg

Hei hei.. Passaten har vært vanskelig å starte den siste uka, ble verre og verre for hver dag så jeg byttet glødeplugger, men problemet var der fortsatt. Det som sjer er at jeg kinner i ca 6 min så starter den til slutt og røyklegger alt rundt meg på en radius på 40 m :wank

 

I går begynte den å fjuske ekstremt ved kjøring og røyk noe helt ekstremt når den ligger å jukser... hører ingen uvanlige lyder fra motor eller turbo, barra at heile greia rister...

 

Nå starter den ikke i det hele tatt :sick

 

Luft i dieselsystemet?

 

Ikke registrert feillager på VAG diagnose

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært rart synes jeg. Hadde kanskje vært greit å få dratt den til et verksted?

 

Hva slags farge er det på røyken når du får start på den da?

 

langt til nærmeste verksted og det er snakk om autolat.. så den er vel ikke kjent for å bli slept så langt :p

 

grå røyk.

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å måle spenningen til glødepluggene, for det kan jo hende enten feil med gløderelè eller noe så lite som sikringen til glødingen. Sikringen til gløderelèet sitter vel på torpedoveggen i motorrommet og er vel på 30 amper.

 

gjort.. funker fint

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som passaten til en jeg kjenner.

Batteriet hans gikk føyken, og da ble bilen jævla merkelig.

Automaten gikk bananas, og bilen fuska og jaga som bare faan.

Bytta batteri, så gikk den klokkerent.

Tok litt tid før vi i det hele tatt tenkte på en så simpel ting som et forpult jævla batteri.

 

Det er i hvertfall værdt et forsøk =):sick

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår