Gå til innhold

Hva er norges råeste bil etter DIN mening?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Tror nok begge bilene som er nevnt her svinger ganske så bra.

Nå vet jeg lite om 242'n, men speclista på T/A'n er ganske så bra.

Og skal man ligge å kjøre i både 300 og 400 km/t over litt lengre tid kreves det nok litt skarpere kjøreegenskaper enn hva en ren dragracebil trenger.

Endret av MoFoCo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En bil som bare kan kjøre rett fram, er ikke kult!

 

En topfuel er jo mye bedre, det går rett fram mye fortere!

 

Ha ha ha. Tror Polly hadde kjørt vesentlig raskere enn rundt både Våler og rudskogen enn noen bil du klarer å hoste opp hvertfall. Er en grund til at bilen også kjører rundetider på Gatebil. Så den kan nok adskillig mere enn å bare kjøre rett frem.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva syns DU er den råeste bilen i Norge? er jo maaange gromme biler, så at kun to har kommet opp syns jeg er dårlig.:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel dra frem en annen bil da.

Mitsubishi 3000 GT, som tilhører Pettersen Autoimport.

 

 

40_1229846297.jpg

 

Specs:

Med racefuel og N2O: 730Hk og 950Nm.

Med racefuel: 703Hk.

Gatemap og 98 oktan blyfri: 400Hk.

 

Motor bygd opp med smidd innmat, portet topper, større ventiler, ARP bolter, 90mm spjeld, innsug, kammer ++ Turbonetics T3 Super 60 turboer, GReddy 4 raders IC, Setrab oljekjøler (stor), Setrab kjøler for servostyring, 2 stk GReddy Type R popoff ventiler...

 

Mov'it 380mm bremser foran - 322mm bak.

Tein Flex justerbart understell med EDFC-kontroller

Bride Zeta stoler

Custom 6 pkt halvbur (skrudd)

Carbon panser, vinge, speil ++

NOS direct-port lystgass-anlegg med 2 flasker, purge-ventil, elektriske flaskeåpnere ++

Bensinsystem (modell stort) med Aeromotive/Holley pumper, bensinkjøler, catchtank, 880cc dyser ++

Autronic SM2 datasprut med CDI tenningsboks.

GReddy Titanium eksos.

 

Bilen er totalt 3 cm bredere foran - 5 cm bak.

Lakkert i R77 (Honda NSX rød), med sort tak, panser, bakluke + sorte detaljer på front og bakfanger.

Custom 99-modell frontfanger, PitroadM bakfanger, 99-modell lykter foran og lysplate bak.

 

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13852340

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnor Mydland sin slitne Granada er jo ikke akkurat no sinke det heller..

 

Den jeg personlig synes er råest må nok være en 700 hesters kompressormata E46 M3 på hvite skilter ;) Med "råest" så legger jeg da vekt på både performance OG show/shine.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly får uten tvil min stemme som Norges råeste Gatebil! 1400 hester og kjører hele veien fra Bergen til Rudskogen ved egen maskin, kjører hele helga uten problemer og til slutt hjem igjen til Bergen. Det står det respekt av! I tillegg kjører den gode rundetider og er målt til 407 km/t mens den fortsatt aksellererte...

 

Som en god nummer to så kommer Helge Vik med sin ekstreme M3.

IMG_4570_Large.jpg

Over 1000 hk/nm og godkjent med M5-turbomotor (dog kanskje ikke alle hestene...). Har vist seg og holde veldig bra den også, kjører som regel en hel helg uten problemer.

 

 

Men nå kan det jo diskuteres hva en gatebil er også da... Etter min mening burde den være godkjent med alle godsakene, spesielt motor (og evnt. ettermontert turbo/kompressor), men ikke nødvendigvis med effekten da dette er så å si umulig i Norge når man snakker 2-3 dobbling fra original motoreffekt.

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Av heilt orginale bilar blir det vel ein Koenigsegg CCXR Edition.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14732278

 

Litt Offtopic, men kva er det beste effekt, vekt forholdet på råe gatebilar?

 

Nicklas Björk hadde 1.08hk/kg i hvertfall.. det er jo bra, om det er best tviler jeg dog på..han er svensk

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklas Björk hadde 1.08hk/kg i hvertfall.. det er jo bra, om det er best tviler jeg dog på..han er svensk

 

Finnes sikkert noen japsedjevler som får en Skyline/Supra osv på slankekur og ned til 1000 kg med over 1000 hk =P

 

Når jeg tenker meg om har jeg faktisk lest om en Engelsk Skyline R33(?) med skilter (jaja, skal ikke mye til for å få skilter der nede) med 1700 hk :O Helt sinnsykt (I mine øyne)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår