Gå til innhold

Bytte turbo fra k03 -->k04. Hvordan turbo er dette ??

Ranger emnet


snurrebroom

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da turboen min begynte å bli litt sliten og brenne olja bestemte jeg meg for å bytte. Valget falt da på en K04, fristet å kvasse opp motoren litt. Men så litt idag, og da virka det liksom ikke helt som om alt passet helt sammen. Er litt ny på motor, og turboer.

 

Så har tatt noen bilder i håp om at dere kan hjelpe meg med å finne ut hvordan det er. Om jeg må kjøpe noe, og hva jeg må kjøpe.

 

 

Her er den nye turboen

DSC00828.jpg

 

 

Sånn ser det ut nå

DSC00825.jpg

 

 

Passer liksom ikke helt

DSC00824.jpg

DSC00829.jpg

DSC00830.jpg

DSC00827.jpg

 

Noen som kan hjelpe litt ?

Beklager dårlige bilder

Endret av nicoolai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takker for hjelpen. Kjøpte den av en fyr i fra Melhus. den er helt ubrukt, og fikk den i orginalpakken.

 

Men det jeg spekulerte litt på var at på den orginale turboen så kommer gummislangen inn til turboen på undersiden, men på denne virker det som om den skal inn på øversiden, og da vil det kanskje bli veldig trangt imot manifoldet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å bytte turboen. Kobla av alt av slanger å sånt, og fant ut at turboen ikke passet. Han jeg kjøpte den av sa at det passet en orginal 1.8 turbo. Men det viste den seg å ikke gjøre.

Den ikke til noe. Så lurer litt på om noen av dere vet hvordan turbo det er? Finner ikke noe info.

 

Her er noen bilder av den. Og skriv ut vis noen vil kjøpe den, trenger penger til ny K04. Går ganske så billig ;)

 

SDC13537.jpg

SDC13550.jpg

SDC13548.jpg

SDC13553.jpg

SDC13552.jpg

SDC13549.jpg

SDC13536.jpg

På dette bilde kan dere se at det står B04

SDC13535.jpg

Endret av nicoolai
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår