varjas Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Har begynt å bråke litt på førersida i enten bremser eller hjullager, men er ikke helt sikker. Noen som har god greie på dette og kan stille diagnose? Det bråker mest når jeg svinger til høyre, men også litt til venstre, når jeg kjører rett frem høres det nesten ingenting. Ingen ulyd når jeg bremser, så vil kanskje sette en bet på at dette er hjullageret? Hvor ille er det å kjøre med dette om det driver og ryker? :P Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Dersom ulyden kun er ved å svinge høyre/venstre om hverandre i fart er det garantert hjullager ja! Det er absolutt ikke noe smart å kjøre med dette. Hvis du skulle være så uheldig at dette ryker og det låser seg vil det i praksis skje det samme som når du står på bremsen, men da kun på ett hjul. Og det kan bli ganske spennende ;-) Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 I'm willing to give it a go! :D Neida, men da får jeg skifte det. Bugger. Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Koster virkelig hjullageret 1800 spenn? Husker det var myye billigere til en Corsa jeg hadde.? Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Skiftet nettopp hjullager på min astra. Kostet 1900,- + arbeid. Årsaken til at disse er så dyre er at disse er komplette enheter. Det er ikke bare lageret som skiftes, men hele navet med abs føleren og alt. Det er derfor de er så himla dyre. Kjipt, men sant. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 på min 92 mod 2,0i asta f kostet det 350 kroner for lager hehe:) hadde dette problemet jeg å når jeg svingte til venstre. både lager og indre drivledd var most. etterhvert rista det sånn i bilen når jeg kjørte at jeg fikk daglig masage. og svingte jeg til høyre var det som å komme i himmelen:):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 og svingte jeg til høyre var det som å komme i himmelen:):) Hehe! "Åh, ja! En høyresving! Mmmmmmaaaaahh!";) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 ja!? når det dura å ristet i bilen hele tiden,samt at hele bilen ristet inn i hjerterota når jeg svingte til venstre, så er det jo herlig å komme til noen høyresvingen da bilen ikke rister eller noe:D tyngden på bilen legger seg jo over og frigjør tyngde på den siden det er skade på lager/drivledd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg