Gå til innhold

bygge om til 5 bolts nav på audi 90 sedan????

Ranger emnet


djaudi

Anbefalte innlegg

går det i det hele tatt med 18" på denne bilen da?jeg ville også kjøpe 18" til min,men fikk beskjed der jeg kjøpte felgpakken at jeg kom til og rive av skjermene med 18",så gikk for 17" jeg.

 

på b4 karroseriet så går det med 18" vet jeg

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" er ikke noe problem på B3 chassi. Med riktig ET og felgbredde så smekkes dette under hjulbuene. Mange valser buene bak for og lage de bittelitt romslige ettersom de går temmelig rett ned med baksjermen iforhold til B4 som har en tydelig hjulbue.

 

Først og fremst hva er boltsirkelen fra disse fete BBS hjula dine? Er et 5x112? Og hva slags ET er dem på ? felgbredde? Dekkbredde/profil ?

 

alt det har noe og si om du får plass eller ikke. Det er mange som har adapterspacer men da må man gjerne ha felger med lavere ET fordi at de bygger endel når du skal ha en annen boltsirkel. Eventuelt må du bytte nava dine, og skiver til eksempelvis S2. Da dimen på skivene ikke er like må du også ha kalipere så sant du ikke har 20v 170hk. da denne har like kalipere forran som S2 orginalt.

 

Beste for deg er nok og kjøpe adapterspacer for boltsirkel bytte. Men da begynner vi og snakke en helt annen ET så spørs igjen da om ikke felgene kommer for langt ut.

 

bygge om til B4 front hjelper noe med innerskjermen og bredde du kan ha på felg mot hjulbue og fjærbein. Men du vil fremdeles ha bakbuene dine, men som sagt mange valser dem for og få lik look forran og bak som en B4 på ett B3 chassi

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptere fra 4/108 til 5/112 har jeg ennå ikke funnet noe sted. Ikke så rart ettersom to hull kommer til å delvis overlappe hverandre.

 

Hadde samme dilemma i fjor da jeg skulle ha hjul til B4'en min. I ettertid har jeg funnet ut at 034-Motorsport selger sett med nav for denne ombygginga til +/- 7 lapper. Alternativet er å bygge om til S2-nav, som Lars Erik nevnver ovenfor. Mulig dette er billigere å få tak i i Sverige, men her til lands er min erfaring at det er mange om beinet (og derav oppaddreiende prisskrue). Dermed endte jeg opp med å beholde 4/108-boltsirkelen.

 

Det finnes en del vettuge felger å velge i, om du ser i vognlistene til Peugeot og Ford. For Audi sitt vedkommende slutter det som regel på 17" fant jeg ut.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du rett i Böhser Onkäl at det blir problem med hullsirkelen grunnet at du øker med en bolt og litt lengre lengdeforskjell mellom senter hull.

 

Så blir fort kostbart bare for og få på noen bbs felger. Tipper nok du må regne med 10 000,- for deler bare nytt. Mulighet er og følge med på blocket.se og se etter om det kommer noe deler som kan være gunnstig for din del og bruke.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår