Gå til innhold

Forgot10Concept's Audi 100 2.3 - Vraket

Ranger emnet


forgot10

Anbefalte innlegg

Meeeen sliter litt med falskluft.. Gummislangen ligger under her:

DSC034452.jpg

 

Og denne lager den høye sugelyder.. er det normalt? og motoren ruser seg litt når jeg sprayer litt startgass under her..

DSC03443.jpg

 

Ruser seg også hvis jeg sprayer på bakkant av motoren, her..

DSC03444.jpg

 

Noen lett måte å reparere dette på eller må jeg av med innsuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. del av problemet er fikset..

Fått tatt en titt på det, og det viste seg å være hull i den ene slangen ned til varmluften, den er nå byttet.. Ingen eksospottesmell på HEEELE testturen, (og null feil i diagnosen)... Meeen (fortsetter under bildene)

 

(bilder fjernet)

 

... den er fortsatt dau rett etter kaldstart, virker som noe virkelig prøver å holde den igjen, det hjalp heller ikke å bytte pluggledninger fra delebilen.. Skal prøve Coil, Fordeler, fordelerlokk og rotor ved en senere tid, har ikke tid før ferien..

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket luftfilter og bensinfilter?

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilter ja!

Men ikke bensinfilter, byttet det for ikke så veldig mange tusen siden.. :) Ca 15-20 000.. Så trenger jeg det?

 

Nei, skal være greit da med mindre du har fyllt møkk på tanken.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje verdt en sjekk, den bensinpumpen suger jo alt mulig.. Sliter i harde svinger eller oppbremsinger når jeg har lite bensin.. Da dør den, så skal sjekk det senere. (har ikke tid til å kjøpe nytt ettersom jeg skal reise imorgen)

Men skal det være relativt lett å blåse igjennom?

Er det mulig å snu det oppned og helle bensin igjennom slik at drittet renner ut hvis det er tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Så har jeg lagt inn noen LED i D-stolpen som lyser opp subben! :)

IMAG0045.jpg

 

Det bildet ble veldig blått, så jeg lekte med instillingene på kameraet for å få mer realistisk farge! :)

IMAG0047.jpg

 

 

Igår ankom lyktene jeg bestilte i Mai/Juni, noe som jeg trodde jeg hadde avbestilt.. ;) Så tenkte å se hvordan de ville se ut på bilen.. Ble egentlig rimelig fornøyd til min forbauselse.. :)

 

Dette er lyktene:

DAYLINE headlights AUDI 100 Typ 4C_ drl optic _black

 

Bilder:

IMAG0049.jpg

IMAG0052.jpg

IMAG0053.jpg

IMAG0062.jpg

IMAG0063.jpg

IMAG0069.jpg

IMAG0071.jpg

IMAG0073.jpg

 

Jeg VET at noen vil kommentere at de er stygge og ikke passer på bilen i det heletatt. Men så lenge jeg er fornøyd.. vell.. så er jeg fornøyd.. ;) hehe!

Jeg liker å ha en C4 som skiller seg ut fra alle de som går på sørlandet :)

 

Kommer nok flere bilder etterhvert.. (Må få tak i Xenon-hybrid-pærer med Halogen, Xenon og Argon.. De er sterkere enn Halogen, men klassefiseres ikke som Xenon) De kalles X Evolution.. :)

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Oppdatering:

Jeg ødela panhardstaget i November, siden har bilen stått stille under litt snø for å avvente oppussing, og når økonomien er god nok kommer jeg til å gjøre den kjørbar + litt rustarbeid her og der. Har total gjennomrusting i høyre skjerm så må få meg ny + at panseret er litt rustet ettet steinsprut..

Men først skal jeg fikse opp Skropel Omegaen slik at den går igjennom EU-kontrollen, før jeg begynner på denne Go'bilen!

 

Hvor mye koster det for et nytt panhard-stag? Jeg får mest sannsynlig ikke av staget fra delebilen ettersom den er begravet under enda mer snø og jeg vurderer å kaste hele driten! Er så lei av at jeg aldri får tid til å gjøre noe med den.

IMAG0137.jpg

IMAG0126.jpg

IMAG0134.jpg

IMAG0128.jpg

IMAG0136.jpg

IMAG0129.jpg

IMAG0133.jpg

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår