Gå til innhold

Min BMW 320iA E36 (forandret topic)

Ranger emnet


Thunder

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en E36 og funnet ut at fjærene bak er knekket. Så da blir det å kjøpe coilovers eller komplett senkesett med fjærer og støtdempere. Jeg er litt i stuss på hva jeg skal velge og hvor mye senking som skal til.

Så hvis noen har bilder av sine biler med senking og kan fortelle hvor mye de har senket bilen framme og bak så hadde det vært storveis!

Endret av Thunder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36'en jeg har nå er senket 40/40 med 18'' felger. Om du skal ha 18'' felger vil jeg anbefale 60/30 senk.. Grunnen til det er at min subber med en baki, og er litt for lav bak og litt for høy foran. Blir en smule ''feriesenk look'' (synes jeg)

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt senkesett hvis jeg var deg. (senkefjører eventuellt nye dempere)

 

skal du bruke bilen tildaglig?

 

jeg har en kompis som nettop har smelt på Coilovers på bilen sin. Når man ligger i 120 km/t, så føler du HVER ENESTE hump i veien. bilen går OPP OG NED HELE TIDEN. Satt på i 20 minutter og merka jeg begynnte å bli lei. det er overhodet ikke komfortabelt. MEn, med coilovers så får du en bil som sitter som et HELVETE på veien. Ingen vill klare og holde følge med deg! dette er smak og behag. så du få velge selv. Med coilovers så får du en bil som er STEINHARD og som likker Sinnsykt godt på veien.

 

jeg hadde ikke kjøpt coilovers!

Nå kjører jeg på Lesjøfors senkefjører og Gule koni, og er veldig tilfreds med det!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte nettopp på et justerbart coiloversettt fra Bilstein, B14 heter det. Har det justert høyest mulig, så i følge specsene er det 35/20mm senking.

Bilen ser bedre ut, sitter bedre på veien, og det er faktisk ikke så ukomfortabelt som jeg hadde frykta. Nå var demperene som stod på bilen min 16 år gamle, og fjørene bak var uorginale (les: "billig"-erstatninger satt på av forige eier), så sammenligninga blir vel ikke helt etter boka.

De fjørene kan forresten bli dine for en symbolsk hundrelapp eller så + frakt, hvis du vil slippe billigere unna :P

Men det er klart at _litt_ "stivere" (føler fastere er et mer passende ord) blir det, men ikke ukomfortabelt stivt.

Har ikke vært oppe i 120 enda, men 80-90-100 går uten at bilen plukker opp unormalt mye av underlaget ujevnheter.

 

Ingen subbing med mine 17x8" felger med 225/45 dekk heller, men nå har jeg coupe hvis det skulle ha noen betydning.

 

Vil absolutt anbefale Bilstein. Det er forresten tilbud hos GS for tida, og det er heller ingen ulempe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Var det framme eller bak det subbet? Min subber når det er mer enn bare jeg i bilen. Da subber den framme. Bak har det ikke vært noe problem.

 

det subba forran når jeg møtte alt annet enn rett asfalt og når jeg svinkte. bak subba det vist det satt noen der og jeg ga gass eller traff en u jevnhet i veien.

ett tips er og jekke opp bilen sette den på to tukke litt breie tre klosser forran under vært dekk, senke ned bilen. sån bilen står nå skal du kunde legge om ratte i begge retniger uten og subbe skrape være borti noe. går det får du en behagli kjøre tur u ann sett. og du får godkjent dekk og felg hoss biltilsynet.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår