gotthard Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 hvordan få bremsestempelet foran inn igjen på en 940? har prøvd og skru men det rikker seg ikke, har prøvd og presse det inn med en kraftig tvinge, uten at det hjalp..... noen gode råd fort ville blit satt stor pris på.... pål Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Stempelet skal bare presses rett inn. Smør rikelig med rustløser under gummimansjetten. Det er viktig at du presser stempelet beint inn, viss ikke vil det kile seg. Kan hjelpe å gi et lite trykk på pedalen for å kunne få stempelet beint igjen. Vil helst anbefale at du kjøper deg et repsett og heller tar ut stempelet og gjør det rent for rust (viss stempelet sitter fast pga det). Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 glidestempelkaliperne på 940 har lett for å ruste. i hvertfall hvis bilen blir stående en stund. men det hjelper selvsagt og bytte bremsevæske med ikke altfor lange intervaller. blir en del kondens i bremsesystemet etter et par år, pluss at effekten og kokepunktet på bremsevæska minsker. mansjettene rundt stemplene kan også gå i filler, og da slipper vannet lett inn. hadde jeg vært deg ville jeg brukt et rep.sett hvis det ikke er rust på stempelet. er det rust på stempelet, hjelper det ikke lenge å pusse det av og montere igjen. da kan du heller kjøpe nye kalipere, det koster litt men er i grunn verdt det bare for å slippe og kødde med fastrusta stempel. før i tiden kunne du bytte inn kalipere på biltema pluss et mellomlegg, da fikk du et fabrikkoverhalt tilbake. men om de gjør det lenger vet jeg ikke. husk også og kontrollere mansjettene som sitter på "glideboltene" som hele kaliperen glir på. de kan også ruste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.