Gå til innhold

Startproblemer mk1 95mod 2l


Kaasa

Anbefalte innlegg

jeg har en 95 model mondeo 5 dørs cupe 2l automat hvor jeg trenger litt hjelp til å prøve å finne ut hva som er feil.

den starter når jeg ikke bruker gassen da går den ujavnt på tomgang på ca 500 omdreininger og går kanskje 1 min så stopper den. og når den "går" på tomgang og jeg prøver å gasse litt så dør den helt ut. men den starter om jeg har gassen i bunn men dog bare rundt 1000 omdreininger og fjusker veldig. og plutselig stopper etter en liten stund. noen som vet hva som kan være feil eller forslag?

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av at luftmengde måleren var gåen, bytte lånte den fra bilen til broderen, som har 2.0 var samme nr på dem men merket ikke noe forskjeld fra den var koblet til en at den var koblet fra. er det noen som kan ha et forslag som er verdt å prøve? ps bilen har stått i 2 år

Endret av Kaasa

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man finne ut av det om man skrur av hele anlegget for å se om det hjelper? og er det mulig og gjøre som man gjør på mopeder med å fylle eksosen med bensin og sette fyr på det og at det åpner seg eller må man bare kjøpe nytt?

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått prøvd den uten fremre røret kan ikke si jeg merket noe forandring. men fant et hull i kat så den må sveises:P men kan det være tomgangs regulatoren? eller noe annet? har gått over med startgass på alt av vakum slanger og styr og den reagerte ikke på det eller. men kan det være en slange som ligger i klem? som jeg ikke har funnet?

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår