volvo-r-sport Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Dreit i 90hk'en, kommer en PD130 motor med chip :respect Håper også på godkjenning... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 golf 1 ble orginalt levert i 1983 med 1.8l GTI motor på 82kw og 112hk. Statens vegvesen er de som må godkjenne bilen din etter en ombygging. og får du med deg ombyggingspapirene til GTI specs fra Møller. ( dette har de) hei noen som har disse papirene og vill legge di ut på nettet?? vurderer kjøp av einser selv, og har en golf2 gti som egner seg best som delebil så dette var av intresse..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 golf 1 ble orginalt levert i 1983 med 1.8l GTI motor på 82kw og 112hk. Statens vegvesen er de som må godkjenne bilen din etter en ombygging. og får du med deg ombyggingspapirene til GTI specs fra Møller. ( dette har de) hei noen som har disse papirene og vill legge di ut på nettet?? vurderer kjøp av einser selv, og har en golf2 gti som egner seg best som delebil så dette var av intresse..:) Var det ikke akkurat en her på forumet som fikk godkjent 16v kr motor, rundt 100kw? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 her nettopp fått tak i papirer på at 1979 cl golg kan godkjennes som golf gti 16v ved diverse ombygninger.. mulig det er en sjanse for å få godkjent til g60 og?? er jo bare større frammbremser som skal til på golf 2 gti 16v for å få dette til... da kan man jo i teorien ha 160hk.. det ville vert rått med en chipa 130hk tdi..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Jeg har fått aksept på 130hk tdi motor i min. Men ble 2.0 16v istendenfor pga pris og omfanget av ombyggingen. Jeg måtte da bruke G60 bremser framme, en kompromiss pga det høye dreiemomentet. Men 160hk tror jeg du kan se langt etter, 150hk abf motor går å få igjennom. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Jeg har fått aksept på 130hk tdi motor i min. Men ble 2.0 16v istendenfor pga pris og omfanget av ombyggingen.Jeg måtte da bruke G60 bremser framme, en kompromiss pga det høye dreiemomentet. Men 160hk tror jeg du kan se langt etter, 150hk abf motor går å få igjennom. Skal ha 2.0 16v 9A i min, hva måtte du gjøre?:) og hvor fikk du papirer og div? Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Jeg har fått aksept på 130hk tdi motor i min. Men ble 2.0 16v istendenfor pga pris og omfanget av ombyggingen.Jeg måtte da bruke G60 bremser framme, en kompromiss pga det høye dreiemomentet. Men 160hk tror jeg du kan se langt etter, 150hk abf motor går å få igjennom. kan du legge ut papirene du fikk på dette??.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Januar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2011 her nettopp fått tak i papirer på at 1979 cl golg kan godkjennes som golf gti 16v ved diverse ombygninger.. mulig det er en sjanse for å få godkjent til g60 og?? er jo bare større frammbremser som skal til på golf 2 gti 16v for å få dette til...da kan man jo i teorien ha 160hk.. det ville vert rått med en chipa 130hk tdi..:) Kan du legge ud dette slik me andre kan få se? Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Januar 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2011 Var det ikke akkurat en her på forumet som fikk godkjent 16v kr motor, rundt 100kw? kan være meg/min bil du tenker på ? dog er det nå noen år siden. ble godkjent med 2L 16v 100kw/136hk på orginale bremser, 239mm foran og tromler bak. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 kan være meg/min bil du tenker på ?dog er det nå noen år siden. ble godkjent med 2L 16v 100kw/136hk på orginale bremser, 239mm foran og tromler bak. Gikk dette greit? brukte du k-jet eller? Og har du papirer på dette? :D Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 jeg brukte k-jet ja, orginal 16v deler men ledningsnettet fra golf 1 gti. har historikken ja, ligger lagret på chassisnr. hadde de "gamle" kjente golf 1 16v ombyggningspapirene, god dialog med statens vegvesen og golf 1 turbo Tüv papirer som back-up. men det gikk greit, slet litt med overvekt siden gamle cabrio var tyngre biler generelt. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 kan være meg/min bil du tenker på ?dog er det nå noen år siden. ble godkjent med 2L 16v 100kw/136hk på orginale bremser, 239mm foran og tromler bak. Tenkte på den med oettinger motor og datasprut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.