Gå til innhold

Noen som er kjent med bensinlekkasje i nærheten av tank?

Ranger emnet


steinknaus

Anbefalte innlegg

Helleu!

 

Kjøpte meg nettopp en BMW 320i 91modell.

En ting kjøperen visstnok ikke visste om ved salg var at denne lekker bensin.

 

Fyllte tanken fullt opp (ca 60liter) og den stod ved litt helling. I løpet av natta har den mistet 15liter i følge måleren i bilen. De 15 litrene ligger fint under bilen og den stinket mildt sagt bensin. Kan se at det har rent fra en eller annen plass til tanken, men hvis selve lekkasjen er vet jeg ikke. Den har ikke vært noen videre lekkasje, så det tyder jo på at den ikke klarer å holde på 60liter.

Antar det kan være hull i bensintanken, øvre del.

 

 

Steinknaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer kanskje bare ved full tank? Kan være påfyllingsrøret, hull i selve tanken eller noen av slangene. Er det plast eller metalltank på denne?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå på biltema å kjøp 2T jekk te 199,- ;) så har du bilen oppe fra bakken og mulighet for å kikka ;) (ps! ska du krypa onna bilen så kjøp to ramper å kjøre opp på så du ikke får bilen i hodet om du skal være uheldig!)

 

så kan du se kor lekasjen komme fra og om du ikkje gjør d så kan du jo demontera tanken og sjekka slanger og koblinger.. ;)

 

men test fust om detta kun skjer ved full tank..! om det ikkje skjer når du har halv eller 3/4 tank så e d sansynlighvis ett hull i toppen av tanken din ein plass ;)

BMW E36 318IS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det kommer fra tanken et eller anna sted, for det var der det lå masse bensin. Det lekker ikke ved 3/4 full tank.

 

Kan det være mulighet for en slange tror dere? Ettersom det bare lekker når bilen står skeivt tydeligvis.

Får fylle på full tank igjen å se om den lekker når den står rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hull i påfyllingsrøret lekker det ofte bare ved full tank når bilen står skjevt. Skjedde på en av mine ex-biler, sjekk der først du :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør det ;) men for meg hørres det ut som at det er et lite hull i den øverste 1/4 av tanken din som gjør dette..

 

men mulig jeg tar feil ;)

 

Selvfølgelig kan det være det også :) Nå kjenner ikke jeg til hvordan dette er på disse bmwene, men på noen biler ligger påfyllingsrøret veldig utsatt til for salt- og steinsprut fra bakhjulet, derfor ryker ofte dette først. Men her må nok trådstarter legge seg på ryggen og bli skitten på fingra for å finne ut hva som egentlig er galt her:tannløs:

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You don't say! Må nok skaffe meg noe å få opp bilen med ja!

Snakka nettopp med en mekaniker som hadde en teori om at det var noe som lå og gnagde hull i øvre del av tanken. La oss håpe han har feil for kostnadenes skyld :)

 

Påfyllingsrøret lekker det nok ikke i ettersom lekkasjen viser seg å være på oversiden av tanken. Hadde bilen oppe i 20min for 200kr (de kan det å ta seg betalt, jævlene:P )

 

Men om det er hull i tanken må jeg vel ha ny da? Er plastikktank forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var plast ja. Da er nok dette røret også av plast, så det kan utelukkes da. Har aldri hørt om hull i en plasttank før, de pleier å være ganske sterke... hvis du er heldig er det bare en lekkasje i forbindelse med slanger, filter eller tankarmatur. Dette er jo en gammel bil, så det kan hende du finner noe snacks hos en bilopphogger.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hull i min riktignok på 1/2, bytta den bare fra en delebil. Fant aldri hullet men lette heller ikke. Men er ikke noe morsom jobb på bmw da tanken ligger over mellomakselen. og masse ventilasjonsslanger.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår