Mikki Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hei. Har en 244 Dl, 1982 mod. Har planer om å trimme motoren.Har tenkt på å sette i weber forgasser, ny kam, planere og porte toppen, ny eksos og sette i en diff brems. Bilen har vert eid av et gammelt ektepar, så den har kun gått 175000 Km. Er det noen som har gjort noe lignende og kan gi noen råd? Mye styr for å få satt i Diff brems? Har sett på Eaton-True Track. Vanskeligheter for å sette i forgasser OSV ???? Kom med erfaringer.... På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Apropos forgassere, regner med du tenker på doble 45 webere eller lignende. Ikke kjøp solex, da disse er vanskelige å få tak i deler til. Uansett hvilke du kjøper er det mye tull som skal til for å få rett oppsett på dyser ogsåvidere, vil råde deg til å få profesjonell hjelp til dette :) Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikki Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 ok. takk. Hvet du noe om hvilken sperr jeg bør kjøpe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Jeg vil anbefale deg i å drite i å trimme den motoren. Best "bang for the buck" er å bytte til tubo-motor, og skal du bare ha litt ekstra hester, så kan du heller bytte til b23(0)a, eller b23(0)e motor. Volvo140Lover: så flink du er å ønske nye medlemmer velkomne. Gå og finn deg en ny hobby. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Og tilbake til tema: Sperre: Blir enklest å få tak i original sperrediff, men om ikke kan du for eksempel kjøpe en truetrack diff. Denne må ta innshimses i bakaksling hvis det skal gjøres på skikkelig vis, noe som er anbefalt når du først tar deg råd. :) Og litt av tema: volvo140lover: Blir litt feil om man skal anta at alle som prater om webertrimming og sperre er ukompetente fjortiser, selv om mange er det. No offence..:cool: Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikki Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Ok, takk skal du ha.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 MEN selv om dere misliker slike tråder så er det ingen som tvinger dere til å svare\skrive. Eneste dere oppnår er å forsøple tråden dems med pisspreik. og DET er det ingen som liker. Bilforumet er for alle, og drømmer å ideer må man få lov å lufte uten å bli halshugd!! Er så forbannka lei av all drittslenging her på forumet. For alle som virkelig liker Volvo er det kun et forum som duger. Beklager O.T. trådstarter... Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Som du (nesten) selv sier volvo140lover, du skal være litt forsiktig med å snakke om fjortisoppførsel. Ro ned offtopicen, kan dere ikke svare på det trådstarter spør om, er det bare å klikke seg videre. Slik oppførsel som enkelte viser her er sånt som skremmer nye brukere vekk fra bilforumet for godt, og det vil vi ikke ha noe av. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 sorry trådstarter! Når det kommer til webergasser så passer di rett på! bare å hive di på å starte! Er bedre å få tak i en turbo motor som vipper rett under 500hk! bare hiv den nedi å si til biltilsynet at den er orginal! for di har null peiling på bil, å tror det er knappe 200hk der! få tak i en getragkasse fra sveige å få noen til å lage adapterplate til deg! Men for all del! husk 3'' eksos UANSETT motor! Lykke til:d Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikki Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 ok. Tusen takk for gode råd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikki Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 (endret) Hey, liten oppdatering, fant meg ein B21 at motor. Bakaksling med sperr fra 245 varebil og en 5-trinns girkasse fra samme 245en. Blir sikkert å skifte motor, kasse og aksling i neste uke. Bare å komme med gode råd fra tidligere erfainger...:cool: Noen som hvet om det er vanskelig å skifte til elektronisk tenningssystem? Lønner det seg?? Endret Mai 15, 2009 av Mikki Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Lønner seg å skifte til elektronisk tenning, med tanke på stabilitet og holdbarhet :) I følge mine erfaringer i allefall.. ! Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikki Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 (endret) ok, er det mye problemer med å installere svinghjulssensor?? går ut i fra at dette er nødvendig.. (flaut) Lurte også litt på om det er mye å hente med å bytte kam, porte og planere toppen + sportsfilter. Endret Mai 15, 2009 av Mikki Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.