Gå til innhold

Tid for ny TV. Trenger hjelp!

Ranger emnet


mightymouse

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg denne for en rimelig penge.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=418558

 

Bruker den mest til spill og film og der er den genial.

Kjører HD på Xbox'n på den og jeg har absolutt ingenting å klage på der!

Nå ser ikke jeg på fotball, men har ikke noe problemer å få med selv de minste detaljene i hockey :cool:

 

Dette er mye TV for penga!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ute etter da? Pris er jo en ganske viktig faktor..

 

Har du råd, så flesker du til med en LED-tv. Det er helt SINNSYKT bilde!!!

 

Jeg har en Philips 42PFL7403 (42") og er helt sinnsykt fornøyd. Denne får du til 9000kr på nettet nå. Det vil jeg tru er noe av det meste du kan få for pengene, hvis du ikke skal en del høyere (som f.eks LED)

Har 4 HDMI innganger, 1900x1200 til pc og PS3, og faktisk et veldig bra høytaler-system som er satt bak tv'n så den er helt clean på framsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung 6 serie (Den gamle, har kommet ny serie nå) har et veldig bra bilde, og du får de til en ganske ok pris. Feks, LE46A686 koster 10999,- på nett nå. Det er en 46" LCD.

 

Om du skal ha 40", så kan du også se på 7 serien til samsung, også den gamle serien. Den har LED teknologi og har et veldig mye bedre svartnivå, da istedet for at panelet prøver å vise svart, så slår den av led-diodene. (Eller noe sånt.) Uansett, det blir uansett HELT svart.

 

Disse koster vel ca en 13-15k mener jeg å huske. Men sjekk ut diverse nettpriser.

 

Jeg har sett en del Tver fra Samsung, både 6 og 7 serie, å jeg er veldig fornøyd med bildekvaliteten på de. Har en kompis som har LE46A656, og han er veldig fornøyd. 656 har samme bildepanel og kvalitet som 686, men 686 har forbedret design, firkanta istedet for rundt fot og USB støtte. Ellers er TVene identiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg denne for en rimelig penge.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=418558

 

Bruker den mest til spill og film og der er den genial.

Kjører HD på Xbox'n på den og jeg har absolutt ingenting å klage på der!

Nå ser ikke jeg på fotball, men har ikke noe problemer å få med selv de minste detaljene i hockey :cool:

 

Dette er mye TV for penga!

 

Litt OT, men siden du har samme tv som meg, må jeg spørre om du også er plaget med at TV'en justerer lys-styrken når man ser på film f.eks.. Er irriterende.. Er ganske mørkt ei stund, og plutselig blir den lys slik det skal være.. Å sånn driver den å justerer seg i løpet av filmen/tv-programmet..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men siden du har samme tv som meg, må jeg spørre om du også er plaget med at TV'en justerer lys-styrken når man ser på film f.eks.. Er irriterende.. Er ganske mørkt ei stund, og plutselig blir den lys slik det skal være.. Å sånn driver den å justerer seg i løpet av filmen/tv-programmet..

 

 

Har aldri vært borti det, vet det er en funksjon etelleranna sted.

Du har ikke en tendens til å sitte på fjernkontrollen da? :p

 

Eneste "problemet" jeg har med den er at jeg må sikte på TV'n med fjernkontrollen for at den skal få signalet, alle andre kontroller kan jeg sikte hvor som helst i rommet med :drunk:

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha 40", så kan du også se på 7 serien til samsung, også den gamle serien. Den har LED teknologi og har et veldig mye bedre svartnivå, da istedet for at panelet prøver å vise svart, så slår den av led-diodene. (Eller noe sånt.) Uansett, det blir uansett HELT svart.

 

Disse koster vel ca en 13-15k mener jeg å huske. Men sjekk ut diverse nettpriser.

 

Ikke kjøp LED TV hvis du skal spille endel. Sitter å titter på en 40" LED TV nå, og bildet er helt ekstremt smooth (Til TV og DVD), men når jeg slår på XBOXen er det en del forsinkelse på bildet.

 

Så det jeg sier er at det LED TV er en super oppfinnelse når du skal se på TV, men hold deg unna spillingen :)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Samsung sin 40" led tv på jobben nå, stått om demo modell i 2-3 uker. Og allerede nå er det noe galt med bildet.

Horisontale striper nedover hele skjermen, i tillegg til at bildet flimrer.

 

Mulig akkurat den tven vi har er noe galt med, men for en tv til 17 000kr var jeg ikke akkurat imponert.

 

Selv har jeg en 42" LG lcd tv (42LY95), og jeg er utrolig fornøyd med den. Spiller ganske mye PS3 og Wii. Er vel LG sin 6000 serie som har tatt over for den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår