Gå til innhold

Honda Accord oppussing =)


Durbie99

Anbefalte innlegg

Nå som mamma og pappa kjøper seg en ny bil så får jeg den gamle bilen, en 1992 Honda Accord 2.2i, hvis ikke jeg husker feil. Det er en amerikansk utgave.

 

Det først skal gjøres er å få byttet vannpumpa, og fjerne rust så blir det litt styling senere.

 

Her er noen bilder av rusta:

 

DSC01583.jpg

 

DSC01582.jpg

 

DSC01581.jpg

 

DSC01580.jpg

 

DSC01579.jpg

 

DSC01578.jpg

 

DSC01577.jpg

 

DSC01576.jpg

 

Kommer flere bilder av bilen i morgen ;)

 

Bilen har skinn seter, de er litt slitte men ikke så altfor ille vil jeg si.

 

På bildene av rusten så er det bare på hjulbuer og i kanalen helt bakerst. Også er det mye rust i det rommet hvor ekstradekket ligger, og litt rust ved håndtaket til bagasjelukket.

 

Etterhvert blir det som sakt styling, senking kanskje.

Men noen som vet om bra sider å bestille styling og div. fra?

 

:D

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ALLTID mer rust enn hva du tror.

 

Av de bildene jeg ser her, så bør MINST kanalene på begge sider byttes, samt bakskjermer.

 

Hvordan resten av bilen ser ut er jo et godt spørsmål. Men det er dessverre neppe særlig positivt..

 

Jeg har sveist masse rust. Kan si deg en ting, kjøp deg sveiseapparat og legg av mye tid og penger. Møkkarbeid, med mindre du er kjempeglad i vinkelsliper og sveiseapparatet.

 

Hvis du ikke gjør en god jobb, dvs gjør den feil, så kommer rusten tilbake etter et par år. F.eks hvis du ikke legger helsveis på platene, ruster det igjennom fortere enn du kan si Honda. De diverse talentløse verkstedene rundt om lager ikke vanntette plateskjøter. De punkter kun fast, gjerne med overlapp og masse vannsugende plastsparkel. Resultatet av dette er masse rust bakfra som du oppdager etter 2-3 år.

 

Det er tre ting som gjelder, tett sveisesøm/tinnsparkling, sandblåse vekk all rust og behandle med sinkspray/masse tectyl.

 

Den gamle bilen, du må seriøst vurdere om det er verd å legge ned så mye penger, tid og arbeid i den. Du får bilen heller aldri EU godkjent med slike råtne kanaler.

 

Mener ikke å ta piffen av deg, men gi deg en reality check. Det positive er at du lærer mye ang. bil og platearbeid, samt får en bil du vet det meste om ;)

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er jo ikke så gammel da hehe :P

Men skal nok ta en kikk plastiken på kanalene og under bilen. Hvis jeg finner ut om det ikke er så mye mere rust så skal jeg nok få fikset det med litt hjelp. Da prøver jeg å få gjort en bra jobb også :)

 

Bilen er påkostet en del fra før av også, nye motordeler, bremseskiver, dempere og litt annet.

 

også tror jeg ikke det er så ille med rust bortover i kanalen i og med at den er euok, den var på eu i år og da var alt greit.

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ja, gi opp skal jeg ikke :D

Nå skal jeg og broren min begynne med sveisinga om 2 ukers tid. Skal bestille nye hjulbuer osv neste uke. Så da blir det lite med rust på bilen når vi er ferdig. Og det er faktisk ingen annen rust en det jeg har bilder av der. Har skikket igjennom hele bilen nå. :)

 

Men er det noen av dere som vet om hvos det er mulig å få tak i litt motordeler, tenker på trimming osv... har bare lyst å se om jeg skal bruke mer penger på bilen etter sveisinga eller om jeg skal bytte den i evt noe annet...

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kunne blitt kult var å skaffa en accord med mindre rust, for så å flytte over motor, understell og drivverk, og skinninteriør. Det er mange av disse accordene i norge, men svært få med denne motoren og dette utstyrsnivået. Så det burde være mulig å finne en 1,8 eller 2,0 med lite rust, så bruker man bare karosseriet fra denne :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo bli bra dette her da:) bare ikke gå styling veien.. senk, fine felger og lippekitt.. myyyyye penere:)

 

er ikke så ofte innpå her, men du får lage en prosjekttråd inne på forumet til CLUB HONDA NORWAY:)

 

forum.club-honda.org

 

lykke til :)

-91 Honda Accord 2.2i 16v 150 hk

--------------------------------------------

Regionsleder Vestlandet, Club Honda Norway

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår