Gå til innhold

Bytte ut spiller i Mercedes C220 w202

Ranger emnet

theda9el

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil så gjerne bytte ut den gamle Audio 10 spilleren som står i mercedesen min (99mod). Saken er bare den at jeg vet så veldig lite om dette.

Har sett litt på denne spilleren:

http://www.elprice.no/lyd-mp3/bilstereo/bilradio-m-cd/pioneer-bilstereo-m-handsfree-deh-600bt

Hva tror dere om denne?

Hvordan passer ting overens med den gamle spilleren? er det bare å nappe ledningene ut fra denne og sette i den nye?

Er det forresten noen som vet hvordan man tar ut en Audio 10 spiller? Leste noe om at man må ha et par spesialpinner.. er dette noe man kan lage selv?

Etter hvert har jeg lyst å bygge meg et litt større anlegg, men foreløpig er det bare spilleren som skal oppgraderes. Men når den tid kommer, er det lurt å satse på en pakkeløsning siden jeg har så liten peiling? Ønsker å bruke rundt 4-5000 på sub og forsterker ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når den tid kommer, er det lurt å satse på en pakkeløsning siden jeg har så liten peiling?
I så fall må det være en pakkeløsning som passer til og er beregnet for W202. Ellers ville jeg styrt unna, men jeg er jo ikke helt upartisk i slike spørsmål all den tid jeg er i bransjen selv.

Endel kreativ kalkulatorføring med de "pakkeprisene" noen firmaer annonserer med ser jeg, som regel er før-prisen kun en papirverdi for å få "tilbudet" til å se bra ut, og du får ikke alltid kjøpt pakkeinnholdet separat heller, så det er egentlig umulig å vurdere "verdien" på pakken kontra prisen. Det du betaler, er (dessverre) som regel det det er verdt, sjeldent mindre.

Nok om det, velkommen til forumet forresten! :)

Er det forresten noen som vet hvordan man tar ut en Audio 10 spiller? Leste noe om at man må ha et par spesialpinner.. er dette noe man kan lage selv?
Veeel... de ser slik ut:

AW-1810-01.jpg

Et par tynne neglfiler kan gjøre nytten, om det er langt til nærmeste Mercedes-forhandler... men det er den siste lille klumpen ytterst på den lange pinnen som skal gjøre jobben med å skyve inn "armen" som spenner fast radioen på innsiden av radioåpningen.

Hvordan passer ting overens med den gamle spilleren? er det bare å nappe ledningene ut fra denne og sette i den nye?
Ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Disse pinnene som det er snakk om får du kjøpt hos Biltema,bilxtra og lignende butikker, koster en femtilapp +/-.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er sikkert grei nok den.

Eg ser at den berre har ein lydutgang. No veit eg ikkje kor stort anlegg du vil ha, men du bør vel kanskje vurdere ein med 2 eller 3 utganger. (pga forsterkertilkoblinger)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er sikkert grei nok den.

Eg ser at den berre har ein lydutgang. No veit eg ikkje kor stort anlegg du vil ha, men du bør vel kanskje vurdere ein med 2 eller 3 utganger. (pga forsterkertilkoblinger)

Vel, nå skal ikke jeg ha noe stort anlegg. Det er snakk om 1 eller 2 ikke så veldig store subber, forsterker og kanskje et par ekstra høyttalere.

Blir det da for lite med en lydutgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette avhenger av kor mange forsterkere du skal ha. Du kan bruke sånne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6096&katid=81&mid=m436&id=&vn=736

Ellers kan det hende at ein forsterker har lydutgang som du kan bruke på inngangen på ein annen forsterker.

Eg personligt vil ikkje bruke noke av dette. (er litt kresen) Eg har ein spiller med 3 utganger og da har eg fleire innstillinger. Eg kan f.eks. styre subwoofervolumet ifra spilleren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider