Gå til innhold

Stage 1 Chip til Astra Coupe 1,8l 16v

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

til NA biler har man vel kun chip, og ikke stage 1 2 3 etc :p

 

uansett vil du garantert ikke få mer en maks 12hk på en chip

og det vil koste deg ca. 6000,-

 

for min del synes jeg ikke det er verdt det.. bruk heller pengene på understell, det har du mye mer igjen for

 

nope-mx3

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier der er feil Jannis. Jeg hørte for en stund tilbake på pris på chip til en Astra 1.6 16V hos Turbo Teknikk like utenfor Drammen, og denne ga 16hk og prisen var, som du antyda, 6 laken. Men dette var til 1.6 16V (X16XEL). Skulle slå meg som rart om chipen til 1.8 er svakere. Bør gi minst det samme i hvertfall, men det er jo forskjell på chips da :)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Proximus

Er det noen som vet om noen websider jeg kan få tak i dette?

 

Gjerne svenske og norske!

 

Takk!

 

DU kan jo søke litt HER!

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PurrPower

Det du sier der er feil Jannis. Jeg hørte for en stund tilbake på pris på chip til en Astra 1.6 16V hos Turbo Teknikk like utenfor Drammen, og denne ga 16hk og prisen var, som du antyda, 6 laken. Men dette var til 1.6 16V (X16XEL).

 

Nå snakker du kanskje om TurboKarlsen som leverte 330hk chip til Audi S4 2.2T ;)

Og 16 hk på en NA motor kun med chip. Vel..

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

 

Nå snakker du kanskje om TurboKarlsen som leverte 330hk chip til Audi S4 2.2T ;)

Og 16 hk på en NA motor kun med chip. Vel..

 

 

Du er jo fri til å tro hva du vil, men det var dette jeg fikk opplyst da jeg tok kontakt med dem. Ta gjerne kontakt med dem selv på 32 87 81 08. Jeg har dog ikke sett dokumentasjon på at denne chip'en gir så mye, men sier de at den gir det, som det seriøse firmaet jeg regner med at de er, så tar jeg dem på ordet.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par folk som selger div. chip hovedsakelig til Opel (EDS og et par andre ordentlige merker, ikke no superchips crap), de tar fra 1750,- til 2500,- for en chip, med mulighet for og sende ferdig-chippet hjerne mot at du sender din tilbake, sånn sett slipper du og la bilen stå i et par dager.

 

Send meg en PM om du er interessert, så kan jeg gi deg kontakt informasjon til de som driver med det - Legger ikke ut kontaktinformasjonen til andre personer på et forum.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Jeg kjenner et par folk som selger div. chip hovedsakelig til Opel (EDS og et par andre ordentlige merker, ikke no superchips crap), de tar fra 1750,- til 2500,- for en chip, med mulighet for og sende ferdig-chippet hjerne mot at du sender din tilbake, sånn sett slipper du og la bilen stå i et par dager.

 

Send meg en PM om du er interessert, så kan jeg gi deg kontakt informasjon til de som driver med det - Legger ikke ut kontaktinformasjonen til andre personer på et forum.

 

Holder disse folka du snakker om til i Stavanger? Mulig jeg vet hvem du snakker om nemlig :)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PurrPower

 

Holder disse folka du snakker om til i Stavanger? Mulig jeg vet hvem du snakker om nemlig :)

 

 

En av dem, ja. Vet om flere, som hver driver og lager EEPROM's (chip's) med forskjellige software-varianter (bl.a. EDS Motorsport, Vmax, etc).

 

Anbefaler Vmax chip'en. Effektmåling er også mulig (men koster da litt ekstra).

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PurrPower

Han kaller seg vel Irquim også han da, på OMC-forumet? :) Vet vel ikke hvor mye effektøkningen med VMAX er på f.eks. X16XEL?

 

Irquim er en av dem ja, han driver vel med EDS Motorsport. Magnus Kvame driver med Vmax, og anbefales. Han er også rimeligere.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip på sugemotor gir vel ikke det største utslaget da.

Kjør bilen din på rulle før og etter du chip`er, så kan du sikkert prute litt i etterkant av chip`inga :)

Si du betaler 50% forskudd, og resten om du oppnår lovet effektøkning.

Som sagt tidligere, bruk heller pengene på understell, dempere/fjærer, eksosanlegg med pen lyd, åpent filter,

 

Evt. effektanlegg, åpent filter og så chip ( i den rekkefølgen)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår