Gå til innhold

Trekke høyttalerkabel i Passat?

Ranger emnet


VWPassat

Anbefalte innlegg

Det er ikke installert høyttalere i bakdørene på min Passat stvogn, 2002 mod, og det ligger ikke noen kabel der fra før.

 

Er det noen som kan forklare hvordan jeg skal gå frem for å trekke en høyttalerkabel fra bakdøren og frem til ISO-kontakten bak stereoen i dashbordet? Gjerne med bilder.

 

Vet hvordan man løsner dørtrekket og monterer høyttaleren, men lurer altså på hvordan jobben derfra og frem til stereoen gjøres. Hvilke paneler må løsnes, og hvordan løsner man dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar utgangspunkt i at det kjøres samme systemet i din Passat som i min golf.

 

Ta av trekket på B-stolpen. Nesten nede ved kanalen, er det en hurtigkontakt.

 

Der skal en kontakt som denne passe:

510767.jpg

 

Hvordan få av dørtrekket? Ta en titt her :)

http://www.bilforumet.no/passat/183352-nytt-frontsett-i-1999-passat-3b-stv.html

 

Håper dette gjorde alt litt lettere! :)

Endret av Jussy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har samme problemet som fortalt her.

Ingen høyttalere i bakdører.

Men det er heller ikke ledninger i ISO-kontakten til dette. Må jeg trekke hele veien, eller ligger det noen hurtig-kontakter foran også?

 

Takker for svar.

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sikkert ikkje kabler ifra før. Koblet til høgtalere i bakdørene på ein golf 4 til ein kamerat. Han kjøpte originale høgtalere. Da fulgte det med ledninger. Disse hadde rette kontakter, so det var berre å koble dei til isokontakten bak spilleren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sikkert ikkje kabler ifra før. Koblet til høgtalere i bakdørene på ein golf 4 til ein kamerat. Han kjøpte originale høgtalere. Da fulgte det med ledninger. Disse hadde rette kontakter, so det var berre å koble dei til isokontakten bak spilleren.

 

Regner med at det er noe slikt jeg må gjøre også, siden det mangler fire pinner i ISO-kontakten. Men spørsmålet mitt var egentlig: Hvordan går jeg frem for å trekke kablene. Hvilke deksler/ paneler må løsnes? I hvilken rekkefølge? Og ikke minst, hvordan gjør jeg det uten å ødelegge panelene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ser problemet ditt.. søker etter oppskrift på hvilke høytalere det er plass til i bakdørene på min passat 2003 stv og hvordan jeg pent skal trekke kabler... Noen som sitter med krute gode svar? plz post!

* VW Passat 2003 STV 1.9 TDI

* Toyota Corolla AE82 1985 16v TwinCam

* Mazda 626 1992 2.0 LS (Vraka)

* Mazda 1987 B2600 (SOLGT)

* Audi 1990 80 1,8s (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår