Gå til innhold

hva ser du etter ved kjøp av 200sx?


steinknaus

Anbefalte innlegg

Det samme som alle biler. Rust,rust og rust.

 

Skal selvfølgelig se om det er oljelekasjer og om motor går bra. har den vært trimmet?

Er det en s13 1,8turbo har denne motoren lett for å få rådebank hvis den har vært trimmet. Sjekk elektriske. Dempere og fjører.

 

Hør godt etter rare lyder under prøvekjøring.

Tror du kommer ganske langt med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen eksempler da?

200sx'ene e jo skamfine etter min mening. Men nå vet jeg ikke hvordan det er med deler o.l. til de da. Så om noen vet noe så setter jeg pris på at dere deler informasjonen :)

 

Det med at de får lett rådebank er oppspinn det er fordi uvitende idioter ikke kan trimme.

 

Får du tak i en som har gått lite ca 100 000 + - og god i motor og kjørt med orginal trykk har du bil lenge.

 

Kjører 1 bar på min. kjørt siden Oktober uten problem.

 

For å ha en bra motor med s13 bør du skifte olje ganske ofte hver 5000 eller 7000 helst.

 

eller ha oljekjøler.

 

Men skal du ha en bil som veier ikke så utrolig mye har 170 hester org og kan lett nå 200 - 250hp med små mods som større turbo, boostcontroller, fmic, powerfilter og eksos.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at de får lett rådebank er oppspinn det er fordi uvitende idioter ikke kan trimme.

 

Får du tak i en som har gått lite ca 100 000 + - og god i motor og kjørt med orginal trykk har du bil lenge.

 

Kjører 1 bar på min. kjørt siden Oktober uten problem.

 

For å ha en bra motor med s13 bør du skifte olje ganske ofte hver 5000 eller 7000 helst.

 

eller ha oljekjøler.

 

Men skal du ha en bil som veier ikke så utrolig mye har 170 hester org og kan lett nå 200 - 250hp med små mods som større turbo, boostcontroller, fmic, powerfilter og eksos.

 

 

 

Okei, er noen på finn ser du. De ligger til en forholdsvis høy pris etter min mening, men er utrolig frista til å kjøpe ei i nær framtid, det er begrensa km stand på flere av de og, så det er jo et godt tegn.

 

Men er ikke noe standardfeil hos s14a/s14/s13 altså? untatt rust på forskjellige plasser og rævkjørt motor?

 

Hvordan er delene til bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, er noen på finn ser du. De ligger til en forholdsvis høy pris etter min mening, men er utrolig frista til å kjøpe ei i nær framtid, det er begrensa km stand på flere av de og, så det er jo et godt tegn.

 

Men er ikke noe standardfeil hos s14a/s14/s13 altså? untatt rust på forskjellige plasser og rævkjørt motor?

 

Hvordan er delene til bilene?

 

S13 har feilene som : Ofte kjørt på høyt trykk med orginal innmat.

 

Denne tåler maks 1,3 bar i lengden.

 

Har den org spoiler på luken er det nesten garrantert rust under den om ingen har fikset det for der legger vannet seg.

 

Og dempertårna foran har en svakhet med å ruste. du ser der demperen stikker opp i motor rommet.

 

på 200sx forumet står det en stoor liste over ting du bør se etter.

 

http://www.200sx-ogn.org/index.php?option=com_content&view=article&id=35:hva-skal-jeg-se-etter-njeg-kj-en-nissan-200sx-s13&catid=16:kj200-sx&Itemid=54

 

 

Btw mens vi er inne på det.

 

Ga 75 000 for min prutet den fra 92 000 (uten skilt)

 

Den har gått 127 000 og motor har gått 60 000 og er fra tyskland noe som er en fordel pga de salter ikke veiene og da som regel eldre menn som har hatt de.

 

S14 har jo igjen sr20det motoren da som er 2.0L men igjen ikke langt så morro som en s13.

 

Angrer ikke noen ting på at det ble s13 istedenfor en s14. selvom s14 er strøkne de å.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S13 har feilene som : Ofte kjørt på høyt trykk med orginal innmat.

 

Denne tåler maks 1,3 bar i lengden.

 

Har den org spoiler på luken er det nesten garrantert rust under den om ingen har fikset det for der legger vannet seg.

 

Og dempertårna foran har en svakhet med å ruste. du ser der demperen stikker opp i motor rommet.

 

på 200sx forumet står det en stoor liste over ting du bør se etter.

 

http://www.200sx-ogn.org/index.php?option=com_content&view=article&id=35:hva-skal-jeg-se-etter-njeg-kj-en-nissan-200sx-s13&catid=16:kj200-sx&Itemid=54

 

 

Btw mens vi er inne på det.

 

Ga 75 000 for min prutet den fra 92 000 (uten skilt)

 

Den har gått 127 000 og motor har gått 60 000 og er fra tyskland noe som er en fordel pga de salter ikke veiene og da som regel eldre menn som har hatt de.

 

S14 har jo igjen sr20det motoren da som er 2.0L men igjen ikke langt så morro som en s13.

 

Angrer ikke noen ting på at det ble s13 istedenfor en s14. selvom s14 er strøkne de å.

 

 

 

Okei. Den jeg har sett på koster rett over 200 000 som er jævli mye, men til gjengjeld er den kjørt under 100 000km og bare hatt en eier, i tyskland.

Alt av servicer er fulgt og den er 100% original. Dette er da en 200sx s14a (som definitivt er de flotteste etter min mening). Har VEEEELDIG lyst å kjøpe den for å si det sånn. Og i tillegg så får jeg inn penger nå i løpet av ca 1 år, så lån bør ikke være noe problem. Har jo jobb i tillegg så klart.

 

Har virkelig falt pladask for bilen.

 

I følge dinside så ligger den bare 5000 over listepris etter beregning der, så burde vel klare å få med litt ekstra for den prisen.

 

Noen her som er noen prutte "baroner" og har noen tips og triks? Ikke veldig flink til det selv desverre.

 

 

Steinknaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen eksempler da?

200sx'ene e jo skamfine etter min mening. Men nå vet jeg ikke hvordan det er med deler o.l. til de da. Så om noen vet noe så setter jeg pris på at dere deler informasjonen :)

 

 

nå så jeg ikke før nå at du er på utkikk etter s14a, den er et bedre utgangspunkt for trim osv. ja...sr20det-motoren skal det gå an å få tynt ut en del av. Søskenbarnet til en kompis har en 200sx s14a med 300hk, den går visst ganske bra.

 

Ville satsa på en som ikke var for ungdoms-prega, for så å evt oppgradere litt lett på utseendet. Husk at plast på disse er som å banne i kirka.. Da kan du få en bra bil.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå så jeg ikke før nå at du er på utkikk etter s14a, den er et bedre utgangspunkt for trim osv. ja...sr20det-motoren skal det gå an å få tynt ut en del av. Søskenbarnet til en kompis har en 200sx s14a med 300hk, den går visst ganske bra.

 

Ville satsa på en som ikke var for ungdoms-prega, for så å evt oppgradere litt lett på utseendet. Husk at plast på disse er som å banne i kirka.. Da kan du få en bra bil.

 

haha, ja! Valget mitt vil være 200sx s14a ja, de som er finest! Og valget faller da på en som er clean, helst uten styling ettersom de ser vannvittig flotte ut da, kan evt gjøre noe i fremtiden da.

Trimming er ikke hovedønsket mitt enda hvertfall, fikk prøvekjørt 1 idag og den gikk godt nok til at jeg er midlertidig tilfredsstillt :)

MEN de ligger jævli i pris da, så mulig jeg venter litt for å se om det kommer noen litt billigere. Bank finans krever jo kasko og det ligger på rundt 30 høvdinger, om ikke rett over.

 

Men s14a er og blir en bil jeg VIL ha, så før eller siden skal jeg ha en! :D

 

Men vet du, eller noen andre her hvordan det er med deler til de? Må du bestille fra utland eller pleier de å ha på nissan verksteder rundt om i landet? Og hvordan er prisen på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du, eller noen andre her hvordan det er med deler til de? Må du bestille fra utland eller pleier de å ha på nissan verksteder rundt om i landet? Og hvordan er prisen på de?

 

 

 

Ebay, nissan og brukt.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, 200sx er en bra bil med masse potensiale, er ingen tvil om det, angående feil osv, er det viktig å se etter rust i dempertårn, rust under og ellers få et bra første intrykk fra helheten av bilen..

hvis ting har blitt gjort med bilen så styr unna hvis det er jalla-mekk..

det er derimot et par ting du må vite om på forhånd før du kjøper deg en 200sx..

 

- dyr bil og dyr forsikring

- den "onde sirkel" når du først begynner å skifte ut en del, så skal den andre og skiftes... blir jævla dyrt til slutt!

- ikke praktisk bil, ja da mener jeg, er det en bil med litt mods og styling er det lite praktisk å ha dette som helårsbil..

- du må regne med å "get your hands" dirty.. altså skru selv og lære selv.. det nytter altså ikke å levere inn bilen til nissan hver gang du har problemer med noe, da flyr tusenlappene ut vinduet!

 

angående deler så finnes det meste og litt til :-)

alt fra kina kopiting til skikkelige merker som greddy,hks,jun osv..

orginaldeler skaffer de somregel på ålgårds-auto i sandnes..

 

håper ikke jeg har skremt deg på noen som helst måte nå men vil bare gjøre deg obs på disse tingene, ellers er det en konge bil, har selv s13, som passer ypperlig til meg som liker å skru fremfor å kjøre hele dagen:drunk:

Endret av Patrick89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeei!

Forsikring sjekka jeg, den var svindyr! Men den er det på alt med motor og da virker det som.

Valg av kjøp endte på en BMW 320 91mod foreløpig. Men blir bytta ut om ikke alt for lenge antar jeg :)

 

Men når er det problemene pleier å begynne på disse bilene da? Noen spesiell avstand "helvete" kommer?

Selv vil jeg (og skal nok) ha en s14a. Men mitt foreløpige ønske er uten styling ettersom bilen ser fantastisk ut clean.

 

Hvordan er de å mekke på når du i utgangspunket ikke kan mekke? Holder det med en sånn "Haynesmanual" (bomma nok litt på navnet der) eller må du lenger til verks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeei!

Forsikring sjekka jeg, den var svindyr! Men den er det på alt med motor og da virker det som.

Valg av kjøp endte på en BMW 320 91mod foreløpig. Men blir bytta ut om ikke alt for lenge antar jeg :)

 

Men når er det problemene pleier å begynne på disse bilene da? Noen spesiell avstand "helvete" kommer?

Selv vil jeg (og skal nok) ha en s14a. Men mitt foreløpige ønske er uten styling ettersom bilen ser fantastisk ut clean.

 

Hvordan er de å mekke på når du i utgangspunket ikke kan mekke? Holder det med en sånn "Haynesmanual" (bomma nok litt på navnet der) eller må du lenger til verks?

 

det er en meget grei bil å skru på, litt knotete med noen ting er det jo, men ellers ganske simpelt, fordel å kunne litt på forhånd da..

 

haynesmanual tror jeg ikke det finnes til s14a, men skyt meg hvis jeg tar feil:P

Endret av Patrick89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår