Gå til innhold

Den store nyhetstråden

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Det er ikke avgiften i seg sjøl jeg syns er så uspiselig (selv om den ikke gir mening), det er bare den mentaliteten om at man skal straffe bilistene så fort staten mangler inntekter. Helsesektoren mangler penger, javist. Men det er et felles ansvar, ikke bilistenes!

 

AP gjør selvfølgelig dette nå, slik at alt er glemt til neste stortingsvalg. Og til deg, din stakkars sosialist, gi deg sjøl en ørtæv og vokne opp! Du er faen ikke god i huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke avgiften i seg sjøl jeg syns er så uspiselig (selv om den ikke gir mening), det er bare den mentaliteten om at man skal straffe bilistene så fort staten mangler inntekter. Helsesektoren mangler penger, javist. Men det er et felles ansvar, ikke bilistenes!

 

AP gjør selvfølgelig dette nå, slik at alt er glemt til neste stortingsvalg. Og til deg, din stakkars sosialist, gi deg sjøl en ørtæv og vokne opp! Du er faen ikke god i huet.

 

Helt enig, greit at avgiftene i seg selv er irriterende(iallefall for enkelte), men det faktum at bilavgifter ikke skal gå til bil/vei/infrastruktur er bare helt lavmål.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det på en måte er veldig bra jeg, så kanskje hjernedøde samt tilbakestående velgere som stemmer rødgrønt for svi på pungen;)

 

på en annen side så jææævli idiotisk, jeg får vondt av hvor store tapere enkelte folk kan bli... gratulasjonsverdig!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde målet var å senke utslippene av klimagasser, ikke tjene penger?

 

Nja, man har bare brukt avgiftene som et virkemiddel for å få oss til å handle mer miljøvennlig. Så fort alle kjører rundt i Tesla handler avgiftene om effekt, vekt og størrelse igjen.

 

Det er her problemet ligger! Vi må få slutt på at staten melker oss bilister fordi de mangler penger. De bilavgiftene jeg og du betaler skal bare gjenspeile de kostnadene staten har ved å la oss kjøre bil, dvs. brøyting, veibygging, ulykker osv. De skal ikke brukes på å glede Giske og resten av kultureliten med Operabygninger og annet piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.h-a.no//Nyheter//Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=67375&articleView=true&tabId=72

 

OBSOBS, nå må vi være forsiktige, kanskje de dobler bøtene, kamuflerer fotoboksene og gjør GPS'er ulovlige.

 

:hmmmmmmmmm:

 

Da tar jeg av skiltet forran! :cab

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde målet var å senke utslippene av klimagasser, ikke tjene penger?

 

Haha, denne Micaelsen er litt en tulling. Han var studiegruppas personlige guide rundt om i Stortinget da statsvitenskapsklassen var på omvisning der i vår. Klarte blant annet å prestere å hevde at det var Ibsen som kjempet for jødeparagrafens opphevelse, og da jeg korrigerte med Wergeland bare latet han som ingenting og fortsatte turen.

 

Var forøvrig han som ble slått til av Schancke for noen år siden. Støtter ikke Schancke på dette, men tror han har godt av å jekke seg ned et par hakk og tenke seg litt om når det kommer til sine uttalelser.

 

Nå i høst ble han forresten valgt til leder av finanskomiteen. Go figure. Under neste regjering er han en mulig sterk kandidat til å bli statsråd. Slik det fungerer i Aps rangstiger samt mangelen på kompetansen en tydeligvis behøver skremmer meg en smule..

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=599190

 

Syns det er skikkelig guffent å tenke på at vi har en del av disse folka her i Norge. Har jo vært fri innvandring inn til Norge fra Somalia i mange år nå. Somaliere står for nesten alle overfallsvoldtekter i Oslo og står for mye av den dritten som foregår i Stavanger om dagen. Ikke rart når Norge slipper inn alt mulig dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet slik jeg ser det er at somalierne har det for godt her i Norge. De trygdeytelsene vi har her er mye bedre enn i USA. Vi kan jo ikke kutte disse ytelsene heller, men jeg syns det er på tide å se om vi egentlig trenger alle disse somalierne. Kostnaden av å hjelpe en somalier her tilsvarer flere hundre somaliere i Somalia.

 

Syns ikke Nordmenn flest stigmatiserer. I Norge er det politisk ukorrekt og si noe som helst negativt om innvandring. Krever du strengere innvandring blir du stemplet som rasist. Skulle heller likt å sett at flere har begynt å få opp øynene for den jævelskapen de bringer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår