Gå til innhold

Den store nyhetstråden

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

VG Nett) På mirakuløst vis overlevde alle ungdommene i sportsbilen da kjøretøyet braste ut av veien i Nes.

- Bremsespor på 157 meter

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565502

 

Snakker vi flaks eller???

Noen som ser hvilken bil som er avbildet?

 

Ekke det en EVO av ett eller annet slag da? EVO 6 kanskje?

00 Nissan Primera 2.0 SRI

93 Mercedes W202 C180 (solgt), 94 Nissan Primera 1.6(solgt), 94 Seat Cordoba 1.8i GLX(solgt), 89 Chrysler Grand Voyager 3.3 v6(spiker),

86 Ford Escort 1.6 CLX (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

VG Nett) På mirakuløst vis overlevde alle ungdommene i sportsbilen da kjøretøyet braste ut av veien i Nes.

- Bremsespor på 157 meter

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565502

 

Snakker vi flaks eller???

Noen som ser hvilken bil som er avbildet?

For meg ser det ut som en Mitsubishi EVO IX, men kan ha feil ;)

mitsubishi-evolution-9.jpg

 

Edit: Jeg har ikke feil :)

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot. Sjåføren burde få inndratt sertifikatet på livstid spør du meg.

 

x3, det er slike samfunnstapere som ødelegger for andre unge sjafører og generelt for dem med over-gjennomsnittet-sprek bil

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta: Dødsulykker i forbindelse med forbikjøringer utgjør bare et par prosent av alle dødsulykkene, mens 50 % av alle dødsulykkene har høy fart vært en medvirkende årsak

 

 

 

Fakta: øker man kapasiteten på vegnettet ser man som regel også en kraftig økning i trafikken, spesielt steder der det er mye kø-problematikk. Redusert CO2-utslipp pga. mindre køkjøring blir mer enn spist opp av trafikkvekst. I tillegg bruker biler betydelig mer drivstoff ved høye hastigheter; det er en av grunnene til at man ikke har 110 km/t i Norge.

 

Det er riktig det du sier om motorveg: 4 felt, planfrie kryss og fysisk sperre mellom kjøreretningene. Utbygging av motorvei går nå i rekordfart (i Norsk målestokk). E6, E18 og E16 for alle lengre strekninger med motorvei i år.

 

 

 

Det er nok heller trafikken og etterslepet i vedlikehold som øker. Vegnettet blir jo gradvis utbedret.

 

Du tenker kanskje på asfalt som er slitt og underbygning som er ujevn?

 

 

 

Hvor stor andel av dødsulykkene på norske veger skyldes smale, svingete veier på vestlandet?

 

Ja, det er et problem for fremkommeligheten, men tilpasser man farten etter forholdene mener jeg det ikke er så høy risiko forbundet med å kjøre på norske veier. Et unntak er vel rasutsatte plasser, det kan være litt skummelt.

 

 

 

Politikerene er nok klar over problemet, men man har jo mye annet man også må prioritere i et velferdssamfunn. Heldigvis har de forstått at det er blitt satset for lite på samferdsel de siste 30 år.

 

Vet ikke om du holder med faktaen du skriver selv, eller om du bare opplyser.. Men når resten av europa oppererer med 120km/t grense og 4-feltsmotorvei, hvor stor forskjell på miljøet tror du seriøst det blir hvis lille Norge også gjør det?

 

Rekordfart i motorveiutbygging er forsåvidt riktignok, hvis en sikter til Oslo-området. Men jeg må si vi i Vest har merket ytterst lite til dette, med unntak av et par veier.(ene "motorveien", som det skal være, har et par rundkjøringer som ødelegger for muligheten for 110-sone) Veipolitikken i Norge er ræva, bare se det i øynene.. Er ikke noe gøy, men slik er det.. Greit at det er vanskelig terreng osv, men når vi er verdens rikeste land, synes jeg det er på sin plass at vi bruker pengeinntektene på å bygge 4-felts mellom de største byene, i stedet for å måtte ha dødsulykker hele veien som koster både liv og penger.

 

Til slutt vil jeg bare si at det er tull å ta de som ligger i 80 i 70-sona, ettersom de som ligger i 60 i 70-sona, er ti ganger verre, nemlig fordi både meg, deg og alle andre skal forbi den ene Corolla'en som absolutt ikke kjører innom en rasteplass for å slippe forbi den 200 meter lange køen han har samlet opp..

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du holder med faktaen du skriver selv, eller om du bare opplyser.. Men når resten av europa oppererer med 120km/t grense og 4-feltsmotorvei, hvor stor forskjell på miljøet tror du seriøst det blir hvis lille Norge også gjør det?

 

Rekordfart i motorveiutbygging er forsåvidt riktignok, hvis en sikter til Oslo-området. Men jeg må si vi i Vest har merket ytterst lite til dette, med unntak av et par veier.(ene "motorveien", som det skal være, har et par rundkjøringer som ødelegger for muligheten for 110-sone) Veipolitikken i Norge er ræva, bare se det i øynene.. Er ikke noe gøy, men slik er det.. Greit at det er vanskelig terreng osv, men når vi er verdens rikeste land, synes jeg det er på sin plass at vi bruker pengeinntektene på å bygge 4-felts mellom de største byene, i stedet for å måtte ha dødsulykker hele veien som koster både liv og penger.

 

Til slutt vil jeg bare si at det er tull å ta de som ligger i 80 i 70-sona, ettersom de som ligger i 60 i 70-sona, er ti ganger verre, nemlig fordi både meg, deg og alle andre skal forbi den ene Corolla'en som absolutt ikke kjører innom en rasteplass for å slippe forbi den 200 meter lange køen han har samlet opp..

 

Her trekker du, med mange andre, en feil konklusjon. Fire-felts motorvei er ikke synonymt med sikrere vei. Skal en senke ulykkestatistikken langs veiene finnes det bedre tiltak en 16,5 meter bred asfalt. Spesifikk analyse av den aktuelle vegstrekningen med påfølgende sikkerhetstiltak er den mest effektive løsningen, det være seg midtdeler, forbikjøringsfelt, flere felt, lavere fartsgrenser, vilt sikring osv. Hva som fungerer på E18 er ikke like effektivt på E75. Trafikktettheten på transportstrekninger mellom de store byene tilsier heller ikke at man trenger 4 felts vei. 4 felts vei på dovre blir som å kaste penger ut vinduet. 3 felts er løsningen hvis man skulle finne ut å bygge ut stamvei nettet i Norge, bare se til våre naboer i øst og hvordan det fungerer for de.

 

Så hva var din personlige agenda? Senke trafikkulykkene eller få en stor fin veg å leke seg på...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår