spk Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 VG Nett) På mirakuløst vis overlevde alle ungdommene i sportsbilen da kjøretøyet braste ut av veien i Nes. - Bremsespor på 157 meter http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565502 Snakker vi flaks eller??? Noen som ser hvilken bil som er avbildet? Ekke det en EVO av ett eller annet slag da? EVO 6 kanskje? Siter 00 Nissan Primera 2.0 SRI 93 Mercedes W202 C180 (solgt), 94 Nissan Primera 1.6(solgt), 94 Seat Cordoba 1.8i GLX(solgt), 89 Chrysler Grand Voyager 3.3 v6(spiker), 86 Ford Escort 1.6 CLX (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 (endret) VG Nett) På mirakuløst vis overlevde alle ungdommene i sportsbilen da kjøretøyet braste ut av veien i Nes. - Bremsespor på 157 meter http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565502 Snakker vi flaks eller??? Noen som ser hvilken bil som er avbildet? For meg ser det ut som en Mitsubishi EVO IX, men kan ha feil ;) Edit: Jeg har ikke feil :) Endret Juni 9, 2009 av Mikael1977 Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 For meg ser det ut som en Mitsubishi EVO IX, men kan ha feil ;) Edit: Jeg har ikke feil :) Ser at scoop på panseret, speil, seter og dører passer med bilen på vg, så det er nok en EVO IX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Trist syn :/ Godt det gikk bra med alle som satt på... Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 "Ungdommen som eier bilen har ifølge avisen forklart i avhør at det var høy musikk og feststemning i bilen, og at sjåføren plutselig fikk lyst til å kjøre fort." Der har vi vel egentlig grunnlaget til alle ungdomsulykker rundt om i landet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 For en idiot. Sjåføren burde få inndratt sertifikatet på livstid spør du meg. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 For en idiot. Sjåføren burde få inndratt sertifikatet på livstid spør du meg. x2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 For en idiot. Sjåføren burde få inndratt sertifikatet på livstid spør du meg. x3, det er slike samfunnstapere som ødelegger for andre unge sjafører og generelt for dem med over-gjennomsnittet-sprek bil Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Det jeg lurer på der... Hvilken "Ungdom" har råd til en EVO IX? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Det jeg lurer på der... Hvilken "Ungdom" har råd til en EVO IX? Du trur ikkje dei kan ha lånt den av nokon andre. Foreldrene kanskje. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Jøss, minner meg på den grusinga av en Evo9 her oppe det! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdavolvo Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 For en idiot. Sjåføren burde få inndratt sertifikatet på livstid spør du meg. x4 Siter Mazda 6DE 2,0 Advance + Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 (endret) Fakta: Dødsulykker i forbindelse med forbikjøringer utgjør bare et par prosent av alle dødsulykkene, mens 50 % av alle dødsulykkene har høy fart vært en medvirkende årsak Fakta: øker man kapasiteten på vegnettet ser man som regel også en kraftig økning i trafikken, spesielt steder der det er mye kø-problematikk. Redusert CO2-utslipp pga. mindre køkjøring blir mer enn spist opp av trafikkvekst. I tillegg bruker biler betydelig mer drivstoff ved høye hastigheter; det er en av grunnene til at man ikke har 110 km/t i Norge. Det er riktig det du sier om motorveg: 4 felt, planfrie kryss og fysisk sperre mellom kjøreretningene. Utbygging av motorvei går nå i rekordfart (i Norsk målestokk). E6, E18 og E16 for alle lengre strekninger med motorvei i år. Det er nok heller trafikken og etterslepet i vedlikehold som øker. Vegnettet blir jo gradvis utbedret. Du tenker kanskje på asfalt som er slitt og underbygning som er ujevn? Hvor stor andel av dødsulykkene på norske veger skyldes smale, svingete veier på vestlandet? Ja, det er et problem for fremkommeligheten, men tilpasser man farten etter forholdene mener jeg det ikke er så høy risiko forbundet med å kjøre på norske veier. Et unntak er vel rasutsatte plasser, det kan være litt skummelt. Politikerene er nok klar over problemet, men man har jo mye annet man også må prioritere i et velferdssamfunn. Heldigvis har de forstått at det er blitt satset for lite på samferdsel de siste 30 år. Vet ikke om du holder med faktaen du skriver selv, eller om du bare opplyser.. Men når resten av europa oppererer med 120km/t grense og 4-feltsmotorvei, hvor stor forskjell på miljøet tror du seriøst det blir hvis lille Norge også gjør det? Rekordfart i motorveiutbygging er forsåvidt riktignok, hvis en sikter til Oslo-området. Men jeg må si vi i Vest har merket ytterst lite til dette, med unntak av et par veier.(ene "motorveien", som det skal være, har et par rundkjøringer som ødelegger for muligheten for 110-sone) Veipolitikken i Norge er ræva, bare se det i øynene.. Er ikke noe gøy, men slik er det.. Greit at det er vanskelig terreng osv, men når vi er verdens rikeste land, synes jeg det er på sin plass at vi bruker pengeinntektene på å bygge 4-felts mellom de største byene, i stedet for å måtte ha dødsulykker hele veien som koster både liv og penger. Til slutt vil jeg bare si at det er tull å ta de som ligger i 80 i 70-sona, ettersom de som ligger i 60 i 70-sona, er ti ganger verre, nemlig fordi både meg, deg og alle andre skal forbi den ene Corolla'en som absolutt ikke kjører innom en rasteplass for å slippe forbi den 200 meter lange køen han har samlet opp.. Endret Juni 9, 2009 av divad Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Vet ikke om du holder med faktaen du skriver selv, eller om du bare opplyser.. Men når resten av europa oppererer med 120km/t grense og 4-feltsmotorvei, hvor stor forskjell på miljøet tror du seriøst det blir hvis lille Norge også gjør det? Rekordfart i motorveiutbygging er forsåvidt riktignok, hvis en sikter til Oslo-området. Men jeg må si vi i Vest har merket ytterst lite til dette, med unntak av et par veier.(ene "motorveien", som det skal være, har et par rundkjøringer som ødelegger for muligheten for 110-sone) Veipolitikken i Norge er ræva, bare se det i øynene.. Er ikke noe gøy, men slik er det.. Greit at det er vanskelig terreng osv, men når vi er verdens rikeste land, synes jeg det er på sin plass at vi bruker pengeinntektene på å bygge 4-felts mellom de største byene, i stedet for å måtte ha dødsulykker hele veien som koster både liv og penger. Til slutt vil jeg bare si at det er tull å ta de som ligger i 80 i 70-sona, ettersom de som ligger i 60 i 70-sona, er ti ganger verre, nemlig fordi både meg, deg og alle andre skal forbi den ene Corolla'en som absolutt ikke kjører innom en rasteplass for å slippe forbi den 200 meter lange køen han har samlet opp.. Her trekker du, med mange andre, en feil konklusjon. Fire-felts motorvei er ikke synonymt med sikrere vei. Skal en senke ulykkestatistikken langs veiene finnes det bedre tiltak en 16,5 meter bred asfalt. Spesifikk analyse av den aktuelle vegstrekningen med påfølgende sikkerhetstiltak er den mest effektive løsningen, det være seg midtdeler, forbikjøringsfelt, flere felt, lavere fartsgrenser, vilt sikring osv. Hva som fungerer på E18 er ikke like effektivt på E75. Trafikktettheten på transportstrekninger mellom de store byene tilsier heller ikke at man trenger 4 felts vei. 4 felts vei på dovre blir som å kaste penger ut vinduet. 3 felts er løsningen hvis man skulle finne ut å bygge ut stamvei nettet i Norge, bare se til våre naboer i øst og hvordan det fungerer for de. Så hva var din personlige agenda? Senke trafikkulykkene eller få en stor fin veg å leke seg på...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Du trur ikkje dei kan ha lånt den av nokon andre. Foreldrene kanskje. "Ungdommen som eier bilen har ifølge avisen forklart i avhør at det var høy musikk og feststemning i bilen, og at sjåføren plutselig fikk lyst til å kjøre fort." Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.