Gå til innhold

Stor forskjell med skikklige signalkabler?

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

Heisann:) Har tidligere vært plaget med litt rumling og "bråk" fra suben min + blinking av lys.. men prøvde en splitter ny Pioneer spiller idag, og det var som dag og natt! Alle ulyder forsvannt, blinkingen forsvannt og selve bassen ble mye finere! :) Sjønner ikke hvorfor blinkingen forsvannt, menmen.

 

Lurte egentli bare på om det vanligvis har mye for seg å bruke dyre/skikklige signalkabler? Det jeg da sammeligner med er de kablene som følger med slike biltema-pakker med remotekabel i midten. Nettopp slike er lakt opp i biln min.. Vil det merkes om jeg bytter?

 

Takker for svar:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil du neppe.

Regner heller med du har for dårlig jording til forsterkeren din, og at den nye spilleren din nå er jordforsyner til forsterkeren via signalkablene. Den gamle spilleren din hadde nok fått blåst jordingsbanene sine pga. dette, og det tar nok ikke lang tid før din nye Pioneer er ødelagt på samme måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil du neppe.

Regner heller med du har for dårlig jording til forsterkeren din, og at den nye spilleren din nå er jordforsyner til forsterkeren via signalkablene. Den gamle spilleren din hadde nok fått blåst jordingsbanene sine pga. dette, og det tar nok ikke lang tid før din nye Pioneer er ødelagt på samme måte...

 

Ja det er akkurat det jeg frykter egentlig.. men jordingspunktet mitt skal være bra.. har brukt skikklig kabelsko og pussa godt i karoseriet der den sitter. Sitter i feste til setebeltet. Volten ligger helt stabilt og fint på ca. 14,4 V.

 

Kan det ha noe med at selve forsterkern min er dårlig? Den er av veldig billig kvalitet for å si det slik.. Denne Soundmagus x-1502 som er blitt så mye snakka om. Får fin og kontrollert bass, og ikke minst rikelig med trøkk.. driver en Pioneer 12" 1000 w rms. Men er som sakt redd for utgangene på ny spillern skal ryke etterhvert også..

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har testet signalkabler, og det skal en del til før det er merkbart. I det ene tilfellet så testet vi "lakrislisser" mot noen som koster 1000 kroner meteren som var semibalansert. STOR forskjell der :) Men fra ok signalkabler og opp til litt dyrere tror jeg neppe du hører forskjell.

 

Det vi merket var mer ro i lydbildet, samt at forskjellen i demping var mindre fra kabel til kabel.

 

Så igjen, i ditt tilfelle, så holder nok Biltema-kabelen i lange baner vil jeg tro :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg det skal nevnes at Pioneer har ett mye bedre lydbilde enn mange andre spillere som er på markedet, pioneer har veldig grei lyd, selv på sine billigere modeller. Kan jo og hende at en dårligere spiller sender ut mye forvrengte signaler som forårsaker mye støy og unødvendig strømtrekk, vet ikke hva du hadde fra før av.

 

Om jordinga er så dårlig at dent ar jord fra spilleren via phonokablene tror jeg nok forsterkeren burde gå i protection og/eller spille helt ræva.

 

Ang. jording pleier jeg å borre ett til to hull på strategisk plasserte steder i bagasjerommet for å få skikkelig jording og bruke sprengskiver eller riflede skiver som "graver" seg inn i stålet.

Så tectylere godt så det ikke ruster eller irrer og lager en senere dårlig kontakt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår