Gå til innhold

turbo b19a

Ranger emnet


s13

Anbefalte innlegg

Jeg skrev en mail til volvo om dette en gang... da på en b21A..

 

da ringte det en fra Volvo Norge til meg og sa at det ikke var noe problem.. vist jeg byttet til tykkere toppakning eller brukte 2 originale, dette måtte gjøres får å mindre komprisjon... jeg har ikke kommet meg til å bytte enda "DYRT" ..

 

Mener også at BxxAT motorene til Volvo hadde noen andre forgasser som tålte høyt trykk er vist blant annat noe med nåla etc.. vet også at nor volvo selv bygde om bytte de stempel.

 

Men som han Volvo fyren sa..: tykkere toppakning eller 2 originale så tåler motoren det

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

En kammerat rasa motoren sin, og bygde da på den orginale b19a'n som stod i bilen når han kjøpte den.

Autronic SM4 med 4 single MSD coiler, stor garrett-snurre (trur den er god for ca 700hk), stor intercooler, nytt innsug..

 

Eneste han gjorde var å etterstramme toppen (topp-pakning fra 1975).

Han kjørte en halv sommer på 1,3 bar uten store problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b19a har lav komp. så kompsenking er ikke noe poeng på den.

man du må ha tilpasset gasser :-) ev. datasprut (megasquirt f.eks.)

 

sleng på en holset (jeg har en til deg), så kan du dra ut mye power.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å slipe nåla er vel strengt talt ikke nødvendig?

 

Kan man borre dysa uten å slipe nåla?

 

Jeg har tenkt å kjøre med 2 stormberg gassere, så blir vel vanskelig å justere de hvis jeg skal slipe nåla, blir vel ikke lett å få dem slipt like mye.

 

Edit: Noen som vet hvor jeg kan få tak i innsug for 2 stormberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg hadde kjøpt t.d. microsquirt om jeg var deg.

Du får den med kretskort for 250$, pluss du må da ha kontaktpakken.

 

her er kortet:

http://www.diyautotune.com/catalog/microsquirt-module-v22-p-381.html

Kontaktpakken:

http://www.diyautotune.com/catalog/microsquirt-module-hardware-kit-p-382.html

 

Da slipepr du unna med 256$.

Så bør du jo ha wbo2 og div..

 

Ev. kan du kjøpe en skikkelig MS da, men selv bare å ha god kontroll over bensin, er gull verdt!

 

Microsquirt har sine klare begrensninger, men den klarer fint å styre en 4 cyl motor. Den har bare to tenningsutganger, så da må du (om du vil kjøre tenning) enten kjøre coil, eller kjøre wasted spark (dette fungerer også fint).

 

Du ville jo også trengt t.d. b230ft/fk dyser (samt formotstander), ft/fk/f innsug, bensinrail, m.m. men jeg tror utgiftene er innspart i løpet av ca 8000km (i bensinforbruk), samt du vil jo klare å få en mer efektiv motor.

 

Annet alternativ, er jo å gå for en bedre (og litt dyrere) megasquirt..

http://www.diyautotune.com/catalog/-c-25.html

 

Siden du har gasser nå, bør du vel da egnetlig også (for enkelhetsskyld) kjøpe relay board http://www.diyautotune.com/catalog/product_info.php?products_id=32 .

 

Ellers, de manglende teningene, lå på siste side i den forumposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår