s13 Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Går dette? har turbo og manifoil liggenes, men hvordan takler forgasser og motor trykk? er ikke meningen å dra mye ut av motoren men få det lille ekstra i vinterbilen min. Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Jeg skrev en mail til volvo om dette en gang... da på en b21A.. da ringte det en fra Volvo Norge til meg og sa at det ikke var noe problem.. vist jeg byttet til tykkere toppakning eller brukte 2 originale, dette måtte gjøres får å mindre komprisjon... jeg har ikke kommet meg til å bytte enda "DYRT" .. Mener også at BxxAT motorene til Volvo hadde noen andre forgasser som tålte høyt trykk er vist blant annat noe med nåla etc.. vet også at nor volvo selv bygde om bytte de stempel. Men som han Volvo fyren sa..: tykkere toppakning eller 2 originale så tåler motoren det Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Bare glem toppakning, det går. Men du må bygge om forgasseren, Forgasserservice kan hjelpe deg der. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Forgasserservice svar jo ALDRI på telefonen prøvde å ringe dem i en hel uke til slutt ga jeg opp... Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Må ringe det mobilnr de oppgir, de andre er håpløse. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 B19 med turbo går som ville helsike! gikk en sånn en på Seim her ute, visstnok med turbo fra en liten volvo-lastebil.. funka som et flyy :) Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvopowah Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 B19 med turbo går som ville helsike! gikk en sånn en på Seim her ute' date=' visstnok med turbo fra en liten volvo-lastebil.. funka som et flyy :)[/quote'] haha, har selv tenkt til å sette i turbo på min..noe spess jeg trenger å vite??:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 En kammerat rasa motoren sin, og bygde da på den orginale b19a'n som stod i bilen når han kjøpte den. Autronic SM4 med 4 single MSD coiler, stor garrett-snurre (trur den er god for ca 700hk), stor intercooler, nytt innsug.. Eneste han gjorde var å etterstramme toppen (topp-pakning fra 1975). Han kjørte en halv sommer på 1,3 bar uten store problemer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 b19a har lav komp. så kompsenking er ikke noe poeng på den. man du må ha tilpasset gasser :-) ev. datasprut (megasquirt f.eks.) sleng på en holset (jeg har en til deg), så kan du dra ut mye power. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 om det er aktuelt med forgasser http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&start=0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Du har ikke resten av bildene som mangler der? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 nei, dessverre har jeg ikke det. men de er strengt talt ikke nødvendige. det viktige med å tette chokehuset, borre dysa og slipe nåla er med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Men å slipe nåla er vel strengt talt ikke nødvendig? Kan man borre dysa uten å slipe nåla? Jeg har tenkt å kjøre med 2 stormberg gassere, så blir vel vanskelig å justere de hvis jeg skal slipe nåla, blir vel ikke lett å få dem slipt like mye. Edit: Noen som vet hvor jeg kan få tak i innsug for 2 stormberg? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 å slipe nåla kan du hvertfall drøye til du får prøvd ;) samme med dysa siden du skal ha to. modifiserer ikke mer enn nødvendig. innsug til to stormberg tror jeg ikke finnes. du må nok kappe opp ett orginalt og sveise på egne flenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 jeg tror jeg hadde kjøpt t.d. microsquirt om jeg var deg. Du får den med kretskort for 250$, pluss du må da ha kontaktpakken. her er kortet: http://www.diyautotune.com/catalog/microsquirt-module-v22-p-381.html Kontaktpakken: http://www.diyautotune.com/catalog/microsquirt-module-hardware-kit-p-382.html Da slipepr du unna med 256$. Så bør du jo ha wbo2 og div.. Ev. kan du kjøpe en skikkelig MS da, men selv bare å ha god kontroll over bensin, er gull verdt! Microsquirt har sine klare begrensninger, men den klarer fint å styre en 4 cyl motor. Den har bare to tenningsutganger, så da må du (om du vil kjøre tenning) enten kjøre coil, eller kjøre wasted spark (dette fungerer også fint). Du ville jo også trengt t.d. b230ft/fk dyser (samt formotstander), ft/fk/f innsug, bensinrail, m.m. men jeg tror utgiftene er innspart i løpet av ca 8000km (i bensinforbruk), samt du vil jo klare å få en mer efektiv motor. Annet alternativ, er jo å gå for en bedre (og litt dyrere) megasquirt.. http://www.diyautotune.com/catalog/-c-25.html Siden du har gasser nå, bør du vel da egnetlig også (for enkelhetsskyld) kjøpe relay board http://www.diyautotune.com/catalog/product_info.php?products_id=32 . Ellers, de manglende teningene, lå på siste side i den forumposten. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg