Gå til innhold

Post dine 402m/201m tider!

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

kjørte 13,6 og 171km/t 402m 2,5 sek 60 fot.

9,09 og 138 etter 200 meter.

 

blei kjørt med 215/45-17 marangoni gate dekk på danmarks hurtigste bil nå i mai.. første gang jeg kjørte drag med volvoen.. blir m/t street radial til neste år..

 

volvo 244 med 5,0 ford v8 twin turbo.. 1 kilo lade trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Dette var mitt livs første drag!!!

Kjøpte Forden i Mai, og kjørte drag høsten 2008:

 

Ford SVT Lightning 2004

201m, 1/4 mile

 

Drag ### Reaksjon ###### 60 ########## Km/t ######### Tid

 

1 ####### 0,833 ####### 2,655 ####### 158,21 ####### 9,858

2 ####### 0,379 ####### 2,812 ####### 116,01 ####### 10,547

3 ####### 0,770 ####### 2,472 ####### 129,71 ####### 9,590

4 ####### 0,829 ####### 2,729 ####### 124,32 ####### 10,273

5 ####### 0,726 ####### 2,652 ####### 124,47 ####### 10,127

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var mitt livs første drag!!!

Kjøpte Forden i Mai, og kjørte drag høsten 2008:

 

Ford SVT Lightning 2004

201m, 1/4 mile

 

Drag ### Reaksjon ###### 60 ########## Km/t ######### Tid

 

1 ####### 0,833 ####### 2,655 ####### 158,21 ####### 9,858

2 ####### 0,379 ####### 2,812 ####### 116,01 ####### 10,547

3 ####### 0,770 ####### 2,472 ####### 129,71 ####### 9,590

4 ####### 0,829 ####### 2,729 ####### 124,32 ####### 10,273

5 ####### 0,726 ####### 2,652 ####### 124,47 ####### 10,127

 

 

hm.. det var da et utrulig skille i slutthastighet? virker litt rare de tidene der.. noen forklaring og komme med? ( er litt rart med 158 i mål på ene draget og så ligge nesten stabilt på 12x på de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. det var da et utrulig skille i slutthastighet? virker litt rare de tidene der.. noen forklaring og komme med? ( er litt rart med 158 i mål på ene draget og så ligge nesten stabilt på 12x på de andre?

 

Ja det er sant det, det var den første runden, så ble selv overasket når jeg fikk lappen på draget... Det skal være riktig, de brukte jo ordentlig tidtaknings utstyr.

Etter det jeg kan huske så var jeg nok litt slapp på pedalen i starten på det første løpet i starten. men når jeg brukte full pedal hadde jeg så mye hjulspinn (over halve stripa) at det kan ha hatt utslag.

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr_Lightning: la du merke til om arrangørene var borte å justerte på sensorene under 1 kjøringen event mellom din første og din andre kjøring?

 

Det er nemlig en mål sensor. Denne måler tiden din.

Så er det en sensor 10m før mål og denne måler tiden mellom denne sensoren og mål sensoren og derfra regnes det ut gjennomsnittsfarten mellom sensorene.

Her borte ble en slik tatt av dragsuget på en bil noe som resulterte i ganske imponerende sluttfarter på opp til 500+ km/t

Tidene stemte siden det var første sensoren som ble flyttet, men farten ble selvsagt veldig feil. Var ikke så allverdens mye den ble flyttet heller. Dette gjaldt kun ene banen hvis jeg husker riktig.

 

Lightningene pleier å ligge på den farten som du viser til på de andre dragene, mens de er rundt 120kmt og gjerne oppimot 125kmt på litt trimmete.

 

dersom du spinner så gjør det som oftest forholdsvis lite utslag på farten, men ofte en del på tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr_Lightning: la du merke til om arrangørene var borte å justerte på sensorene under 1 kjøringen event mellom din første og din andre kjøring?

 

Det er nemlig en mål sensor. Denne måler tiden din.

Så er det en sensor 10m før mål og denne måler tiden mellom denne sensoren og mål sensoren og derfra regnes det ut gjennomsnittsfarten mellom sensorene.

Her borte ble en slik tatt av dragsuget på en bil noe som resulterte i ganske imponerende sluttfarter på opp til 500+ km/t

Tidene stemte siden det var første sensoren som ble flyttet, men farten ble selvsagt veldig feil. Var ikke så allverdens mye den ble flyttet heller. Dette gjaldt kun ene banen hvis jeg husker riktig.

 

Lightningene pleier å ligge på den farten som du viser til på de andre dragene, mens de er rundt 120kmt og gjerne oppimot 125kmt på litt trimmete.

 

dersom du spinner så gjør det som oftest forholdsvis lite utslag på farten, men ofte en del på tiden.

 

la ikke merke til om dem fløtta sensorer nei:)

det vil jo forklare at bilen min gikk 30km/t fortere på det første draget...

Oppmot 125kmt, trimmet ja ;) he he det var godt å høre da...

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Street Legal i Brumunddal 2008

 

201m

 

Reaksjon: 0.619

60-fot: 2.510

Km/t: 127.46

Tid: 9.819

 

Bil: Volvo 855 T-5 (B5234T)

 

Par filmeksempler:

Fra 2008, kjører i andre paret i filmen: http://www.youtube.com/watch?v=R3mnvWidMUc&feature=related

Fra 2007:

x 90 Volvo 745 GLT (Solgt)

x 93 Ford Sierra 2.0 CLX stv (Solgt)

- 95 Volvo 855 T-5

x 93 Volvo 855 GLE (Solgt)

x 87 Ford Escort 1.6 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår