VWPassat89 Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Hei. Jeg og en kompis skal plukke en strøken femtrinns kasse av en 89 modell Audi 80 1.8S som skal til vraking neste uke. Hvordan går vi frem? Jeg har aldri fjerna ei gearkasse før :( Noen som enkelt kan beskrive dette trinn for trinn, og hvordan verktøy jeg trenger? mvh mekke-newbie : > Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 denne bilen som skal skrotes,den har ikke strøkne skjermer foran vel?:D Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWPassat89 Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Hehe, nei, det er akkurat det den IKKE har... samme med panseret egentlig.. hva er det med audi B3 og forskjermer? :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 - Skru av gearoverføringen til girkassen - Skru av slavesylinderen til clutchen - Skru av drivakslene - Ta av pluggene til speedometer og ryggelys - Løsne opplagringen mellom gearkasse og karosseri (1 stk) - Løsne feste gearkasse-eksos om det finnes - Løsne alle boltene som holder motor og gearkasse sammen - Trekk gearkassen rett bakover, ferdig Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWPassat89 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Takker så mye =) Denne kassa er jo i så god stand, tenkte jeg skulle ta vare på den, og bruke den som reservekasse for en bil en kompis har, han har maken... Det står også en Audi 80 CC (B2) fra 1986 på gården hjemme, med havarert gearkasse. Denne kassa fra 1989 1.8S (B3), passer den inn i B2-Audien under noen omstendigheter, eller trengs ombygging? mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Takker så mye =) Denne kassa er jo i så god stand, tenkte jeg skulle ta vare på den, og bruke den som reservekasse for en bil en kompis har, han har maken... Det står også en Audi 80 CC (B2) fra 1986 på gården hjemme, med havarert gearkasse. Denne kassa fra 1989 1.8S (B3), passer den inn i B2-Audien under noen omstendigheter, eller trengs ombygging? mvh Lars Gearkassen passer rett inn den, du må gjerne bytte over gearkassefestet. Problemet er at du må bygge om utløsermekanismen siden B3 har hydr.clutch og B2 har clutchwire. Dette kan du muligens sette over fra den havarerte kassen. Kjører du kassene uten olje siden du klarer å drepe de ? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWPassat89 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Hehe, ja. Dette var i fjor, jeg hadde ikke begrep om hva som var fram og bak på en skrutrekker (er forsåvidt ingen supermekaniker nå heller...) Det var en annen fyr som trodde han var god, som hjalp meg med dette. Han tappa olja av kassa istedenfor motoren. Jeg bare henta bilen etterpå, og bråstopp etter ei mil ca... Okei! Takk, da vet jeg det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWPassat89 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 - Skru av gearoverføringen til girkassen- Skru av slavesylinderen til clutchen Stoppa litt opp, ble litt usikker nå (beklager nybegynnermaset.. :P) men hvor kommer man til gearoverføringen og får skrudd av denne? Og hvor sitter slavesylinderen? :) tusen takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Stoppa litt opp, ble litt usikker nå (beklager nybegynnermaset.. :P) men hvor kommer man til gearoverføringen og får skrudd av denne? Og hvor sitter slavesylinderen? :) tusen takk for alle svar! Gearoverføringen er den akselen som går inn i øvre bakkant på gearkassen, altså den som kommer fra gearspaken. Du må under bilen for å gjøre dette. Slavesylinderen sitter rett over venstre utgående drivaksel (på girkassen selvsagt), helt inntil torpedoveggen. Du kan også skru av slangen inn på denne slik at sylinderen følger med kassen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg