handerrederrehanja Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 hey eg har en 1989MOD volvo 740GLE med 2.3L injection motor og automatgir også har eg en 1987MOD volvo 745GL med 2.3L Forgasser motor og manuell gir. eg vil ta motoren og girkassen fra 87MOD og flytte dette over i 89MOD sammen med Injection fra 89MOD. noen som vet om dette blir vanskelig eller kan forklare meg kordan eg gjør dette? MVH Stian Siter - Opel Omega B 1998 2.0 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Du skal altså bytte ut innsprut-motoren med forgasseren, eller skal du flytte over innspruten på forgassermotoren? Hvis det er det siste, trenger vi å vite motorkodene.. b230a/k-b230E/F osv.. Girkassebytte er enkelt.. Må bytte mellomaksel, samt jorde ei ledning som går til "startsperren" i automatgirkasse-nettet.. Hvis ikke får du ikke start når du har bytta girkasse.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handerrederrehanja Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Du skal altså bytte ut innsprut-motoren med forgasseren, eller skal du flytte over innspruten på forgassermotoren? Hvis det er det siste, trenger vi å vite motorkodene.. b230a/k-b230E/F osv.. Girkassebytte er enkelt.. Må bytte mellomaksel, samt jorde ei ledning som går til "startsperren" i automatgirkasse-nettet.. Hvis ikke får du ikke start når du har bytta girkasse.. eg skal flytte innspruten over på forgassermotoren samt manuellkassen og sette den i 89Modellen aner ikke hva motorkodene er hva er forskjellen? Siter - Opel Omega B 1998 2.0 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Kan du ta bilder av begge motorene? Ovenfra.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handerrederrehanja Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Kan du ta bilder av begge motorene? Ovenfra.. det er det eg ikke kan skjønner du men hvis du forklarer meg forskjellen så vet eg det. bilene står på landet Siter - Opel Omega B 1998 2.0 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Her er en b230A. Se bort ifra den hvite eksosdelen som kommer ut av toppen.. B230F: B230E: Fant ingen bilder av K-motoren... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Med mindre det er noe galt med f-motoren (innsprøytnignsmotoren fra 1989) ser jeg ingen grunn til å bytte bunndel med '87 motoren. Da er det lettere å bare bytte girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handerrederrehanja Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Her er en b230A. Se bort ifra den hvite eksosdelen som kommer ut av toppen.. B230F: B230E: Fant ingen bilder av K-motoren... det øverste bildet er make til forgasser motoren og det mitterste bildet er make til innsprøytningsmotoren Siter - Opel Omega B 1998 2.0 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handerrederrehanja Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Med mindre det er noe galt med f-motoren (innsprøytnignsmotoren fra 1989) ser jeg ingen grunn til å bytte bunndel med '87 motoren. Da er det lettere å bare bytte girkasse. det er dårlig komp i innsprøytningsmotoren derfor eg vil bytte Siter - Opel Omega B 1998 2.0 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handerrederrehanja Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 forgassermotoren er make til denne bare at fordelerlokket ligger bak sånn som innsprøytningsmotoren Siter - Opel Omega B 1998 2.0 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Da er det rimelig enkelt vil jeg tro ja.. Må flytte over diverse ting fra innsprutmotoren til forgasser motoren.. Temp-føler, svinghjulsføler etc.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handerrederrehanja Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Da er det rimelig enkelt vil jeg tro ja.. Må flytte over diverse ting fra innsprutmotoren til forgasser motoren.. Temp-føler, svinghjulsføler etc.. :p kan du forklare det litt nermere? forklare litt med noen bilder eller noe? Siter - Opel Omega B 1998 2.0 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 om insprøytnings motoren har dårlig komp så overhal den heller. det er mye bedre enn å bygge om en forgasser motor til innsprut. for å bygge om en forgasser motor til innsprøytnings motor så må du borre på hull til svinghjulsføler, tette hullet i blokka etter tenningen, sette over tenningen i bakkant av toppen, tette hullet etter mekanisk bensin pumpe, sette over innsug og bensingalleri osv. kommer ikke på mer men det er en lang liste :P som sagt er det enklere å bare overhale den du har. da får du jo og en motor som er så godt som ny! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Enig i det kermitt sier ja.. Er vel annen komp i b230F også? Dem har vel litt nedsenk i stemplene, mens b230a ikke har det.. Eller? Tette hull etter tenning? Det trenger han jo ikke, da tenninga står i bakkant allerede på b230a i 740, eller? Men, ja, du må ha hull til svinghjulsføler, noen b230a har dette.. Du har mest sannsynlig dette på din forgasser motor, så da er det bare å flytte over føleren.. Må også bytte over bankesensor?, tempføler og slikt. Dette er rimelig enkelt, da du mest sannsynlig har samme topp på forgassermotoren, som innsprutmotoren, så hullene er der allerede. Så må du jo flytte over hele innsuget og alt på den siden av motor, så må du bytte fordeler. Dette er omtrent alt du trenger å gjøre. Er vel noen småting til, men husker ikke alt i farta. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 tenkte på om forgasser motoren var lik på bildet. kom ikke på det at den hadde tenning i bakkant ;) men det er småting. uansett bedre med en nyoverhalet praktisk talt ny motor. vet ihvertfall hva jeg skulle ha gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.