Omegamann Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Hei. Her en dag så fant jeg ut at bensin filteret mitt lekk som ei sil. Fikk tetta det sånn midlertidigt. Dagen etter ringte jeg til Norskbildelesenter og bestilte nytt filter. Var vist spessielt til Quattro også. På Lørdag fikk jeg filteret og det var ikke likt på det jeg hadde. Det jeg fikk: Det jeg har: Som du ser så har jeg mye flere slanger tilkoblet filteret mitt. Ringte til NBS og snakte med butikkskjefen selv, Glenn, og sa dette, de lurte tilogmed på om at det var diesel jeg hadde. Sa at jeg skulle sende de bilder av filteret mitt. Sente bilde og fikk dette svaret: "Hei. Finner ikke ut av det filteret ditt. Må være noe spesielt med det. I Audi sitt system er det avbildet det du har fått. Har solgt flere til samme type bil. Merkelig er det i hvertfall. Mulig det er noe overgangsopplegg ute å går der? Vet rett og slett ikke da." Noen som vet om jeg har noe spessielt? Trenger hjelp! Sindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 hør med møller i morgen da veit du :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Ringte til Møller og ble satt over til verkstedet som vertfall ikke hadde peiling! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Ser ut som om det filteret der filtrer returen også..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Ja, det ser faktisk slik ut, merkeligt at ingen har dette da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 hør med den du kjøpte bilen fra? Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Hvis det isåfall er returen, er det rart at den også skal bli filtrert.. Går vel an å koble sammen de to "retur-slangene" som en midlertidig løsning til du får tak i korrekt filter..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Har fått tetta lekkasjen. Skal sende inn igjen det nye jeg fikk. Så får jeg se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Da har jeg endelig fått bestlit et filter som så ut til å vere riktigt på bildet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Bra du fikk årnings på det da. Skodaen min med AEF motor har også returen innom filteret såvidt jeg husker. Tror hensikten er å la filteret fungere som en slags catchtank. Da har pumpa alltid en reserve å ta av samt at den kanskje får mindre jobb med å suge til seg suppe? Kan hende det er en ulempe mtp på oppvarming av hyppig resirkulert diesel, men det tør jeg ikke uttale meg om. Hvor høyt trykk/vakuum er det egentlig snakk om på tilførselssiden? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Har ikke fått på filteret enda da så vet ikke om det passer eller ei :rolleyes: Kan tenke meg at det er runt 2-3 bar inn i filteret? Spruta ganske godt ut av det når del lakk ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Sikker på at det der ikke er ett kullfilter/retur-filter av noe slag og at det vanlige filtret ikke ligger en annenplass? Siden ingen hadde noe peiling på dette filteret ditt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Nja, var hos en mekaniker her og snakte med han, han sa at det var et bensinfilter. Søkte opp bilen, fant bensinfilter og fant akkuratt samme filteret, såg svært likt ut på bildet vertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg