Gå til innhold

Selges: Honda Civic Aerodeck VTi 139.000,- SJELDEN

Ranger emnet


Stølen

Anbefalte innlegg

Har fått snusen på en bil jeg vurderer å kjøpe, og derfor lufter jeg godbilen for salg..!

 

Honda Civic Aerodeck VTi 1998. Km.stand: ca 131 000.

 

Sommerfelger1-1024.jpg

 

Det finnes bare tre slike biler her til lands så vidt meg bekjent, derav denne er den klart peneste

med god margin. Dette er ikke en vanlig VTi med 160 hk. Denne er bygt på Rover-fabrikken i Bristol, England med Integra-motor og girkasse med LSD-diff..! Originalt har modellen 170 hk, denne har noe mer (180-190). VTEC slår originalt inn ved 4500 o/min, mens her slår den inn ved 5300. Sperre ved ca 9000. Vanvittig sprek..! Modellen ble bare solgt i England, Tyskland og Italia så vidt

jeg vet og kom aldri til Skandinavia. Jeg har lagt mye penger i å holde bilen pen, og har

gjort noen mindre oppgraderinger underveis. Når jeg hentet bilen fra Nürnberg i Tyskland, hadde den

hatt to eiere, derav den siste en Honda-mekaniker hos Höfler Honda i Nürnberg. Dokumentasjonen rundt bilen er vanvittig bra, har en tykk mappe med kvitteringer og info.

Dette var gjort før jeg kjøpte den:

- Senket og stivet med blå AP Racing fjærer og gule

Koni-dempere

- Montert Honda S2000 konisk filtersats

- Sjeldne Brock B13 kromfelger (16”x7,5”)

- Fjernet alle emblemer bak

- Proff solfilm der det er tillatt

- Supersprint 2,5” eksos fra katalysator og bak

- Proff stereo med 2 forsterkere og subwoofer

- Hvite blinklys

- Understellsbehandlet

- Alle service utført

 

Ellers var bilen helt original og i super stand. Når jeg fikk skilter på den, fortsatte jeg arbeidet

med å få den til å se så pen ut som mulig, og gå enda bedre enn den gjorde. Jeg fjernet ytterligere

noen originale, glorete klistremerker på siden og skiftet ut motordekselet med et rødt JDM Integra.

Jeg byttet samtidig toppdekselpakning. Grenrør ble også pusset og polert. Ellers har jeg gjort følgende:

 

- Feilsøkt stereo og byttet ut dårlige ledninger

- Skifta indre og ytre toppdekselbolter

- Byttet til OBX pluggledninger

- Skiftet lambdasonde

- Skiftet pakninger i eksosanlegg

- Montert oppgradert motorstyring/ECU

(spesielt programmert av MoatesWare)

- Skifta klosser foran på 128000 km

- Nye Federal SS595 sommerdekk (215/40-16)

- Olje skiftet oftere enn strengt tatt nødvendig

 

Det finnes ikke rust på bilen, delvis fordi hele karosseri er galvanisert men også på grunn av nøye

understellsbehandling. Noe oljeforbruk har heller ikke blitt registrert, verken på Autobahn eller normal norsk kjøring.Originale 15” VTi-felger står på vinterdekk, og den drar seg godt frem på snø og is takket være LSD-differensialen. Kosmetisk er den veldig bra i lakken, noe steinsprut i front og en og annen minimal skramme som du må tett på for å oppdage. Helt i tråd med bilens alder og kilometerstand. Lakkrens blir utført hver vår. Jeg har vinylbehandlet alle plastdetaljer, og den fremstår som ekstremt strøken. Ellers kan det nevnes at bilen har aircondition, elektrisk takluke, sportsseter i delskinn, skinnratt, elektriske vinduer x 4 og elektriske speil, takrails, bagasjeromsdeksel, kurve/tåkelys med mer. Det beste med denne bilen, er at den holder følge med Integra Type R både rett frem og i svingene. I tillegg har den et snittforbruk på 0,8 og er vanvittig billig å forsikre. Jeg betaler 4500 kr i året med full kasko.

 

Jeg var nettopp på Nürburgring med bilen, har aldri hatt det så moro.

Klosser og olje ble skiftet rett før turen, og den skal inn på 130 000 km service nå før eventuelt salg.

Dette er en bil ingen har maken til.

 

Høystbydende over 145000 kr (MYE bil for pengene..!)

Tlf. 95864326.

 

Flere bilder:

 

 

Profil1-1024.jpg

 

Motor:

 

Motor2-1024.jpg

 

 

Stereo skjult...

 

Civic_Aerodeck_Stereo_2_by_Stoelen7.jpg

 

...og fremme...

 

Civic_Aerodeck_Stereo_by_Stoelen7.jpg

 

På vinterfelger:

 

Honda_Aerodeck_at_Quarry_4_by_Stoelen7.jpg

 

 

Interiør:

 

Civic_Aerodeck_VTi_Interior_1_by_Stoelen7.jpg

Endret av Stølen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså skal hondan vekk nå ! blir du toyota mann igjen eller ? ;)

 

 

Nope..! Det er KUN en bil jeg vil bytte ut denne herligheten med, og det er en Subaru GT Turbo SportWagon. Ikke at de er så mye kjappere eller bedre på noen måte, jeg har bare alltid drømt om en... :) Så hvis den jeg ser på ikke faller på meg, trekker jeg salget på Civic'en. Beholder den gjerne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å kose deg med GT wagon! Har en selv. Morsomere bil skal du lete lenge etter! Hvilken GT har du sett på?

 

Hehe, kan prate i det vide og breie om hvilke biler jeg ser på. Men dette er først og fremst en salgstråd for Civic'en. Blir fort rot hvis jeg begynner å diskutere andre biler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår