Gå til innhold

Bygge om til Golf G60 Intercooler i en Corrado G60

Ranger emnet


Skoda rs

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal montere intercooler fra en Golf G60 i min Corrado G60.

Jeg har intercooleren men trenger hjelp til å finne hva jeg trenger av rør og slanger.??

 

Er det noen der ute som vet hva målene på alle bend og rør skal være??????

 

Eller noen som har orginale eller universale rør liggende

 

evt send PM

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh....vet ikke av slike rør.

De er ganske ettertraktet.

 

De få som allerede har laget slike rør, vil vel neppe avsløre oppskriften.

For å gjøre jobben din litt lettere, så burde du skaffe deg rallye utblås. Dette er et 120 graders bend som kobles rett på lader. Hvis du har den store radiatoren til corrado (Vr6,US g60) så kan ikke kjøleren din brukes.

 

På min egen corrado er det i tillegg ac, og da er det ingen mulighet for å bruke en slik kjøler. Så jeg må holde meg til den crappy originalkjøleren :S

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de du trenge er(ps ej har rallye g60 intercooler men er vel samme som g60 golf intercooleren?):

 

rs utblås 180grader.

 

Her er slangen ej brukte mellom rs utblåse til intercooleren(den slangen i midten, får kjøpt den brukt på ebay eller andre plasser:http://cgi.ebay.de/Samco-Sport-Golf-2-G-60-Rally-Silikon-Schlauchkit_W0QQitemZ250370550552QQcmdZViewItemQQptZTeile_ohne_Strassenzulassung?hash=item250370550552&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

 

pakninga til rs utblåse(http://cgi.ebay.de/180-Bogen-Dichtung-VW-Golf-2-G60-Rallye_W0QQitemZ110379306573QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item110379306573&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

 

 

fra intercooleren å opp til innsuge: gjorde de ganske enkelt. kappa til orginal røre som står der(kappa vekk bende som går ne til orginal intercooler). slik at røre vart rett. å satte på et 45grader samco slange fra plastrøre å til intercooler.

 

kan sjå om ej får tatt noe bilde av de;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for bildet.Det ser ikke vanskelig ut.

Ta trenger jeg Rally utblås og Golf G60 samco slange sette ikke sant???

Samt litt modifikasjoner på rør fr ic til innsug.

Takk

 

ja 180 rs utblås.

 

ja eller du trenge ikkje ditta sette da. sjå først om du finne kun dinna eine slangen. den svarte nederst på bilde. men sikert lettere å kjøpe ditta sette. ekje så ofte det ligge ute de slags dissa slangane der.

 

huske pakninga mellom rs utblåse å g-laderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår