Gå til innhold

Ny fjernkontroll....

Ranger emnet


kjosnes

Anbefalte innlegg

Den ene fjernkontrollen til sentrallåsen funker ikke. Var på et Opelverksted å fikk pris på ny, 825,- + frakt, så det er uaktuelt. Spørsmålet mitt er da om noen hvet hvor jeg kan få tak i en eller to slike til en noen litt mer fornuftig penge? Vet ikke om det finnes noen uorginale som kan brukes?

Håpe noen kan svare på dette, kjipt når slikt ikke funker....

By the way, er en 95-mod 2.0 16V om det var av interesse c",)

-00mod Passat 1.9tdi

-93mod Nissan Sunny 2.0 D

-95mod Opel Omega stv.

-87mod Toyota Camry (stading oppgradert)

-90mod Ford Sierra 4x4 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min slittet å virke, og da programerte jeg den opp med å sette tenningen på, og innen 10 sekunder holde sender helt inntil det røde "øyet" i taket, og tykke på knappen på fjernkontrollen og holden den inne til kupelyset blinker en gang. Da er den ferdig programert.

Prøv på den lokale huggeren, har som regel noen sånne fra forsikringsbiler osv. Lån en sånn og prøv å programere den slik jeg breskrev over. Burde virke.

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det funker, du brukte din gamle som sluttet og virke ? Den er programert inn i bilen så blir gjenkjent... Kommer du med en som aldri har vært brukt på bilen før så er ikke den programert for bilen og vil heller ikke gjenkjennes. Fungerer som regel å skifte batteri og hive nøkkel i tenning og trykke lås/åpne ett par ganger med den gamle. Men ny må nok programeres opp.

 

Men typisk at disse blir dårlige i beina på batteriholderen på kretskortet inni og ryker. Skjer ofte pga mistet nøkkel i bakken o.s.v.... Funker da og lodde beina fast på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det funker, du brukte din gamle som sluttet og virke ? Den er programert inn i bilen så blir gjenkjent... Kommer du med en som aldri har vært brukt på bilen før så er ikke den programert for bilen og vil heller ikke gjenkjennes. Fungerer som regel å skifte batteri og hive nøkkel i tenning og trykke lås/åpne ett par ganger med den gamle. Men ny må nok programeres opp.

 

Men typisk at disse blir dårlige i beina på batteriholderen på kretskortet inni og ryker. Skjer ofte pga mistet nøkkel i bakken o.s.v.... Funker da og lodde beina fast på ny.

 

det er faktisk så lett og programmere kontroller på gamle opel`r.. har gjort det ca en mill ganger før.. fra Astra H/Vectra C og oppover må man inn med tech2.. :P

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åy, mange som hjelper en stakkar i nød :thanks

 

Får ikke liv i nøkkelen i det hele tatt, så å programmere funker dårlig :watchout

 

Prøvde og en nøkkel fra en annen Omega, men det funket heller ikke. Må nok være "tilpasset" bil fra fabrikk. Samme som startsperra i nøkkeln.

 

Skal prøve å sprette fjernkontrollen og se litt mere nøye. Har hett den fra hverandre og byttet batteri, men alt så bra ut da. Lurer på at det kan være selve knappen på printkortet som er ødelagt... :cool:

 

Men takk for alle svar da, folkens :thanks

-00mod Passat 1.9tdi

-93mod Nissan Sunny 2.0 D

-95mod Opel Omega stv.

-87mod Toyota Camry (stading oppgradert)

-90mod Ford Sierra 4x4 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separat, gammel modell tipper jeg. Hadde en 96-mod Omega, der var det to like knapper ved siden av hverandre på fjernkontrollen. På denne fra 95 er det en stor knapp midt på fjernkontrollen til sentrallås, og en liten på siden til noe som kalles "mekanisk tyverisikring" i instruksjonsboka.... :cool:

-00mod Passat 1.9tdi

-93mod Nissan Sunny 2.0 D

-95mod Opel Omega stv.

-87mod Toyota Camry (stading oppgradert)

-90mod Ford Sierra 4x4 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår