Gå til innhold

Vil ha en sub som spiller høyt.

Ranger emnet


dag128

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har fått bilradiospesialisten til og montere anlegg i bilen min. Valget av subber falt på 2 stk mtx thunder 8000 i bassrefleks kasse. Problemet mitt er at det tar opp stort sett alt jeg har av plass i bagasjerommet.

 

Derfor tenkte jeg at jeg skulle gå ned til en sub, men har ikke lyst til og miste trykket.

 

Er koblet til en Rockford Fosgate Power T10001BD monoblokk.

 

Forslag tas imot med takk.

Endret av dag128
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være helt ærlig så tror jeg det vil funke vel så bra med en basser hvis du tenkte på å bare ta bort den ene?

pass på å bygge en kasse som er etter spes. på suben.

har selv brukt den type forsterker og tror ikke du har vært i nærheten av å toppe den, med mindre du spiller dbdrag:)

poenget er at den forsterkeren er veldig kraftig og kan lage MYE lyd ut av et element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bryr deg mindre om lydkvalitet vil jeg være den første til å anbefale deg Kicker L7 eller enda "bedre" Kicker Solo X...

 

 

Takker for tilbakemelding. Så litt på de kicker bassene, og lurte litt på solo x 10". Men lurer litt på hvordan det vil funke i forhold til 12 tommerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være helt ærlig så tror jeg det vil funke vel så bra med en basser hvis du tenkte på å bare ta bort den ene?

pass på å bygge en kasse som er etter spes. på suben.

har selv brukt den type forsterker og tror ikke du har vært i nærheten av å toppe den, med mindre du spiller dbdrag:)

poenget er at den forsterkeren er veldig kraftig og kan lage MYE lyd ut av et element.

 

Godt og høre at jeg har en brukendes forsterker i hvertfall :) Men har tenkt og selge det jeg har og jeg har ikke tenkt og beholde en av de. Lurer litt på og gå ned til 10" i steden. Men er litt usikker på hvor bra det blir.

 

Vet egentlig ikke om de subene jeg har er bra eller ikke. Fikk som sagt bilradiospes. til og instalere det til meg da jeg ikke har peiling på bilstereo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke allverdens erfaring med bilstereo, men kan hvertfall svare på at min Kicker L7 10" spiller høyere og trykker mer enn en kamerats 12" RF Power T1, selvom dem er kobla på samme forsterker i samme bil. Har kun hørt Solo X 12", aner ikke forsterker, men den trøkka noe sinnsvakt i forhold til hva jeg er vandt til hvertfall..

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i dag akkurat ferdig med min sub.

2 stk L7 8" elementer og det spillte noe helt sinsykt.

 

Disse står i en glassfiberkasse på ca 25 liter, så gir utrolig mye lyd uten å ta spesiellt mye plass. (står bak seteryggen på en MR2)

 

sub7_.jpg

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din forsterker gir ut:

 

350 Watts RMS x 1 under 4-Ohms last

650 Watts RMS x 1 under 2-Ohms last

1000 Watts RMS x 1 under 1-Ohm last

 

Jo mer Watt RMS, jo mer lyd. Derfor er det smart å koble subwooffere til 1 ohm for din forsterker.

 

Slik kobler du en 2 spolet 4 ohms subwoofer: (trykk wiring wizard)

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=4&series_id=32&family_id=12&item_id=91839

 

Slik kobler du en 2 spolet 2 ohms subwoofer: (trykk wiring wizard)

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=4&series_id=32&family_id=12&item_id=91837

 

Slik kobler du en 1 spolet 4 ohms subwoofer:

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=4&series_id=31&family_id=9&item_id=108265&locale=en_US&p_status=

 

Slik kobler du en 1 spolet 8 ohms subwoofer:

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=4&series_id=31&family_id=9&item_id=108267&locale=en_US&p_status=

 

Prinsippet blir det samme for 2 ohm.

 

Nå er vi ferdig med det, men angående subwoofer valg, så ville jeg aldri valgt kicker, høres ut som noen piner en katt. Lager mye lyd, men ikke noe fin lyd. Dete r faktisk mulig å få i pose og sekk.

 

Ville valgt noe som, DD audio 9510, Orion HCCA 10.2, osv.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår