Gå til innhold

Hva slags signalkabler skal man velge til bilen?

Ranger emnet


ClusterOne

Anbefalte innlegg

Jeg har følelsen av at Stinger er veldig typisk overpriset vare.

 

F.eks. kabelsko og slikt koster jo en formue bare fordi det står Stinger på pakka.

 

Føler at de får ting inn på fabrikken, stempler på logoen og sender det ut døra med dobbel pris.

 

Jeg ville satset på en Supra kabel fra ELTEK, som du lodder selv.

 

Fungerer ganske så bra. Bedre enn en DLS kabel jeg har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Jeg har følelsen av at Stinger er veldig typisk overpriset vare.

 

Føler at de får ting inn på fabrikken, stempler på logoen og sender det ut døra med dobbel pris.

 

 

Er 5 meter 4 kanalers kabel jeg trenger.. og har fått pris på 500,- for denne Stinger-kabelen..

 

Mener det er dette jeg har betalt for Monstercabel'ene jeg har fra før av også..

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema. Sjelden merkbar forskjell på de så lenge de er skjermet bra....

 

Nå, vil ikke si meg ening der, strøm kabler og høytaler kabler kan du kjøpe der. Men signal kabelene sliter med veldig dårlig kontakt. og det er ikke noe gøy, velg ikke det billigste der

 

:edit det var da ikke dyre kabler da, så lenge det ikke er sytråd og møkka plugger er det sikkert ikke så gale

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt beror jo på kvaliteten i de øvrige komponentene.

Har du ikke investert i Brax eller Helix forsterkere og tilsvarende elementer har det lite for seg å bruke ti tusen på signalkabler, men det finnes en gylden middelvei som de fleste av oss befinner oss på.

 

Det med å lodde supra kabler er finfint om du er venn med loddebolten. Hadde heller satsa på Stinger enn Monster for å si det sånn. Har blitt fortalt at de farger lyden noe, uten at jeg skal være for bastant der.

 

Det viktigste er at kablene har god sliteevne, er godt skjermet og har gode terminaler, og da kommer man gjerne litt opp i pris.

 

Stingern er finfin den. Tror ikke du blir misfornøyd der...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Er det noen her som har erfaring fra Stinger signalkabler?

Har fått tilbud om kabler i forbindelse ved kjøp av ny forsterker, altså Stinger. (SHR417 er visstnok en kabel i hyper serien)

 

Har aldri hørt om dette før og har bare brukt monster cable..

 

Noen som vet bedre enn meg??

 

Vibe kabler anbefales på det sterkeste.

 

Mvh

 

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

 

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

 

Hva er prisen på Vibe kabler? Trenger 5 meter, 4 ch..

 

Dette spørsmålet er til dere som driver med dette, ikke dere som tror dere betalte... jada, jada..

 

5 meter koster Kr 495,-

 

Mvh

 

Roy

Sound Pressure Distribution AS

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

 

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

 

Hva er prisen på Vibe kabler? Trenger 5 meter, 4 ch..

 

Dette spørsmålet er til dere som driver med dette, ikke dere som tror dere betalte... jada, jada..

 

Ups glemte X2 da det er 495 per sett. Ved kjøp av 4ch blir prisen Kr 840,-

 

Mvh

 

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

 

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp signalkabler på biltema....

Kjøpte selv competition og en billig grønn kabel der, og disse sliter jeg med dynamostøy på, har prøvd å stramme dem opp men det kommer igjen uansett.... har faktisk ikke støy på den som var billigst og som var støp!

Hadde før DLS kabler og var forsåvidt godt fornøyd med dem.....

 

Men strøm og høytaler kabler(og kabelsko og anna dill) anbefaler jeg biltema....

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf3GTD:

Jeg skal ikke ha noe biltema-jall i bilen min. Har som sagt monster fra før av, men har fått dårlig kontakt i ene pluggen. Tror det er brudd siden den har vært i "knekk" like ved inngangen på forsterkeren. Gidder ikke prøve engang å lodde dem..

 

Roy:

Takk for tilbudet, men jeg tror ikke jeg har råd til å betale 850 for kablene.. har 500 å holde meg innafor siden jeg allerede har brent endel penger på kjøp av spiller (DEH-9400) og ny forsterker (JBL P80.4) -og ikke minst nye lykter på kjærra :D

 

Regner med at jeg går for Stinger-kablene som koster 500.. så får jeg heller banke på døra til Roy når jeg skal oppgradere en annen gang.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinger SHR417 koster hos meg 429,-

 

Den er laget for 2 forsterkere og er tvinnet i en bunt for at det skal være enklere å legge den opp.

 

Er enig i at dill dall fra stinger er en anelse overpriset, men fy f... det er kvalitet!

Men en ting er sikkert, signalkablene er drigode! særlig expert serien.. Mer kvalitetsfølelse og gode plugger skal du lete lenge etter, har ikke sammenlignet de mot andre kabler.

Men de som har installert de som har kjøpt de hos meg sier de hører klar forskjell! mye mer detalje i topp og mer stram og kontant bass.

 

Selger den for 829,-

 

Send meg en pm hvis du skal ha noe fra stinger, så skal jeg få det sendt til deg. Fikser alt fra stinger og andre merker til en billigere penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår