Gå til innhold

Ny forsterker eller ny sub?

Ranger emnet


svein-ivar

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke, men finner ikke helt svaret på det jeg leter etter.

 

Sliter veldig med å få kontroll på en Kicker L7 10".

Er en forsterker av merket MutantX 800.1 som driver den. Har prøvd å justere på alle mulig tenkelige måter, men syns bassen er upresis og lite kontrollert. Kassa er orginal kicker og er portet.

 

Lurer rett og slett på om det er jeg som ikke klarer å få dette riktig justert eller om det er forsterker eller sub som er problemet? Om jeg skal ha det til å trykke skikkelig inne i bilen, noe jeg vil, må jeg justere dette slik at bassen ikke treffer i det hele tatt. Dog er jeg også opptatt av at dette skal låte godt å ikke bare bråke.

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags justeringer har du, og korleis har du justert dette?

Kva slags bil har du og kva har du gjort for å få trykket inn i bilen? Har du prøvd å snu fasen?

 

Er du interessert i lydkvalitet på subben, kjøper noke anna (som cossiemk1 nevner) og bruker ei lukka kasse. So trenger du ein skikkelig forsterker.

 

Å kjøpe skikkeligt utstyr med ein gang kan ofte væra billigare i lengden.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Volvo 740 sedan.. Eneste som er gjort til nå for å få lyd inn i bilen er skiluka. Har ikke hull i hattehylla engang. Akkurat nå aner jeg ikke hvordan dette er justert. Mener at jeg deler på 80hz hvertfall.. Blei lei når jeg ikke får justert det til å bli sånn jeg hadde håpa på, så har ikke giddi å gjort mer med det. Har justert andre elementer for andre som har blitt mye bedre enn dette hvertfall. Også i 740..

 

Da lurer jeg på hva slags element folk kan anbefale meg? Liker at det trøkker, men er viktigere med SQ... Gjerne brukt hvis noen har noe liggende å slenge.. Spilleren jeg har er en Alpine cda9857r, frontsettet er Focal 130a1 bakhøytalere bruker jeg kun til fest, så der sitter det no slitne GAS 5,25"... Anbefalinger??

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Hehe! Syns det var litt snodig se.. Om jeg ikke hadde fått mer for Bass greiene enn 1500, tror jeg jaggu jeg driter i bass.. Nei, ser folk får 2k for 12" L5 elementer så skal vel få solgt unna..

 

Men noe som har noe å anbefale meg da? Muuuulig jeg beholder den forsterkeren min om det ikke finnes en monoblokk som er bedre til kurrant pris.

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår