Noddiii Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Hei, har en 940 95LTT som jeg har lyst til og øke turbotrykket på. Har prøvd og søke litt rundt men ikke funnet så mye hjelp. bare lurte på om noen som har erfaring kunne forklart litt om det til meg..? hvor mye kan jeg øke uten chip? hvor mye burde jeg maks øke med tanke på at bilen har gått 200000 ++ og hvordan kobler jeg inn turbotrykksmåler egentlig? håper noen gidder å hjelpe litt, litt lyst på de lille ekstra hestene når jeg skal kjøre forbi:P -- Øyvind S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Kjøp deg boost-controller.. :) Turbotrykksmåleren kobler du inn på en nippel på innsuget. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet April 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 lest litt om det nå, hvordan kobler du opp det? følger det med en forklaring for en som kann sånn passe om mekking? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 Sånn monterer du boostcontrolleren. Klipp over den vakumslangen som går til wastegate-actuatoren og monter boostcontrolleren der. Eventuelt monterer du på to lengre slanger og monterer boostcontrolleren på skjermen eller en anen plass der den er lett tilgjengelig. Du kan lade opp mot ett bar med original turbo og chippet bensinhjerne. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet April 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 turbotrykksmåler og boost-controller montert(måler fra autogauge).. takk for all hjelp:) lada 0,2-3 bar originalt. stemmer det? og får maks lada 0,5 på uchippa hjerne, noen som selger 940 LT chip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Hvor langt bilen har gått. Trenger du ikke tenke så mye på.. Det er viktigere å vite åssen den har hatt det (tidligere eiere osv). Jeg begynte å trimme og bytte til større turboær da bilen hadde gått over 2.7 Jeg har chip liggende.. bare å pm meg Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Kunne bare bytta fjæra til wastegate... Eneste forskjellen på FK og FT motorene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet April 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 vet, men når boost controllern kosta 149 var det likegreit å enkelt, kan lade opp til 0.9 bar nå men da får jeg fuel-cut så kjører o,7-0,8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Kunne bare bytta fjæra til wastegate... Eneste forskjellen på FK og FT motorene.. nei, på fk kan du vel ikke justere noe? det går dog å shimse, men like greit å bleede med en ball and spring. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.