Gå til innhold

Solfilm!

Ranger emnet


veegard

Anbefalte innlegg

Hva er tillatt med solfilm?

Jeg tenker å ta 35% lysgjennomtrening på alle sideruter og 20% på bakruten.. Innspill?

 

Vil helst ikke gjøre det selv.. Noen som vet om et bra sted å få det gjort på i Bergen?

 

sideruter forran er ikke lov :) men ellers skal man bare kunne se bæbuer bakfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ska kjøre rundt i bergen med sot forran ville jeg aldri gått under 35% hvertfall. eg ska kjøre 40 rundt og 30 på bakruten.. blir fint nok :D

 

i bergen finner du ikke noen billige steder. det billigste eg har funnet e 5500. men de hadde kun 8 og 20%, og det bli alt for mørkt.

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siderutene foran er ikke lov. Siderutene bak kan du male sort om du vil, er ingen regler om disse. Varebiler f.eks har ikke siderute bak, derfor er det slik. Politiet klarer du å snakke deg unna, men vegvesenet ser lett en 45% selv i dagslys. Det blir veldig mørkt i hele bilen, og dette gjør 45% så mørkt at du ikke ser inn på noen måter om det er riktlig lys. Folk som møtte meg når jeg hadde 45% 25% og 15% på bakruta, så ikke at jeg hilsa, fordi det var helt sort inni hele bilen, og da vises ingenting der inne. Blir jo nesten ikke sol-innslipp om du har riktig film. Jeg hadde Johnson film som ble lagt på hos riis-bilglass av SWG-norge for 5000kr med garanti. Dette var for alle rutene uten om frontruten. Her blir jobben gjort så godt at politiet ikke våger å innrømme at det er sotet, fordi de er redd for å ta feil. Vegvesenet tar bare frem kniven sin og skjærer av en del i topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med sot siden jeg kjøpte bilen i mars 07, og snuten her har tilogmed kommet og pikket på ruten min men gav seg tydeligvis faen i soten.. og jeg har 24% hele vegen !;)

Og vil nå påstå at en ser at jeg har sot da :p

a4.jpg

 

Men tror at det har noe med hvor ny bil en har her liksom, de stopper alle gamle volvoer og sjenerelt gamle biler med sot..

Kjører laveste bil'n i gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle du være så uheldig å bli stoppet i teknisk konroll så ere bare å sveive ned rutene med en gang;) hehe,

 

 

Men skal du få sotet rutene dine profft så må ru regne med en pris rundt 5 store;) slikt ere bare:op: men du kan jo bestille proffsot til rundt 1000 kr (slik Tim gjorde) å ta selve jobben selv;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det letteste er å ta ut rutene som sitter i dørene :) mye lettere å jobbe med og ikke vanskelige å få ut :)

 

 

legger ved et bilde av min :)

 

dette er gjort med billigfil for å se om jeg faktisk klarte å legge film, 300 kroner for hele sida og ser greit nok ut ...

IMG_2107.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår