Gå til innhold

Vindusspylervæske under setet?

Ranger emnet


Terese

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg min første bil, som ble en 206 1,6 2000-modell. Har gjort en litt grundigere undersøkelser av den nå, og funnet et par småting.

 

Det jeg lurer mest på: Altså, det er en funksjon på vindusviskerspaken som jeg regner med er til vindusspylervæske til bakruta. Når jeg bruker denne, begynner vindusviskeren bak å gå, men det kommer ikke noe spylervæske på ruta. Jeg kan heller ikke se at det er noen dyse det evt kan komme spylervæske ut av, så jeg skjønner ikke hvorfor den funksjonen er der.

Men da jeg løftet opp baksetene i dag, lå det en del væske bak der, som luktet spylevæske. Så jeg vet ikke om det evt er noe som lekker, slik at spylevæsken som egentlig skal til bakruta havner under baksetene? Men hvor sitter den dysen som skulle ha sprutet ut spylervæske på bakruta? Og hvordan kan jeg få ordnet dette?

 

Setter pris på all form for hjelp! :)

Peugeot 206 1.6 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det er lekkasje i slangen fra spylervæsketanken foran til bakruta. Vet ikke hvor dysa sitter på 206, men på mange biler sitter den i festet til bakruteviskeren, midt i den mutteren hvis du skjønner.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sikkert slangen som enten er råtten/sprukket eller rett og slett løsnet fra spyleren...... Er den råtten, så koster det nesten ikke noe for slikt hos f.eks. Bilextra/Biltema el.

 

Tror t.o.m. Elfa har sånt i sortimentet til en billig penge. Funker bra som f... men den er EGENTLIG ment til annet bruk.

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår