Gå til innhold

problem med varsellamper som begjynner å blinke så begynner dem å lyse konstant.

Ranger emnet


volvo 242 dl

Anbefalte innlegg

Den kan lade som den skal, selv om en av ledningene bak er mangler kontakt.. Jeg hadde stokka om på den som skulle på dynamoen, og den som skulle til oljelampegiveren.. Da fikk jeg opp alt av varsellys..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan lade som den skal, selv om en av ledningene bak er mangler kontakt.. Jeg hadde stokka om på den som skulle på dynamoen, og den som skulle til oljelampegiveren.. Da fikk jeg opp alt av varsellys..

 

har på min en orginal bosh dynamo med separat regulator. på denne er det 3 ledninger som går til regulatoren. en grønn , en svart (gods) og en rød. rød tykk ledning og 1 annen rød ledning koblet på samme punkt som den tykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme ledninger jeg.. 3 stk bak.. En fra batteriet (Stor rød), jord svart eller blå, samt en annen liten ledning med flat hunn kabelsko.. Denne ledningen hadde jeg bytta om.. Satte den på oljelampegiveren og den som skulle til oljelampegiveren på dynamo.. Da ble alle varsellys tullete.. Og når jeg bytta om ledningene, ble alt normalt..

 

Børstene kan ikke skape en slik feil. Når børstene er dårlige, lader dynamoen dårlig. Ingenting mer.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningene kan falle ut/miste kontakt... På gammelbilen min hadde jeg samme problemet.. Trodde da at ledningene var byttet om, men det var det ikke.. Var irra vekk inni motornettstrømpen, så var ikke kontakt noen plasser der..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av det sammet problemet selv på vinterbilen.. sikkelig disco i alt av røde lamper i dashen... blinker og står i.

Klar for mere tips på hva det kan være, bytta dynamo i vinter så kan jo være det er noe kluss der men.

Hadde vært fint og fått fiksa til neste vinter. Kjipt og ikke kunne stole noe på de røde varselllampene :/

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår