Jnicolai Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 I går var jeg ute å kjørte med noen venner, helt til det startet å blinke i dashbordet mens det røyk ut av panseret. gikk frem å sjekket kjølevesken, som luktet eksos og var veldig gromsete/sort. kjørte til nærmeste shell stasjon å fylte på ny olje til motoren og ny kjøleveske. så kjørte jeg en liten runde for å se om problemet var løst, men den steg fortsatt til 110-120. har prøvd å rense igjennom med vann tilføre den bare hadde blitt tett. hvis jeg kjører til 90 grader, og sjekker radiator slangene, så er øvre slange super varm, og nedre er kald. Nå sitter jeg her uten bil og aner ikke hva problemet er eller hva det vil koste å fikse :( håper noen kan hjelpe meg! Mvh Jnicolai. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 Høres ut som enten termostat eller topp-pakning som er årsaken her... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jnicolai Skrevet April 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 er dette noe som er mulig å fikse selv? Kan ikke så mye om bil akkurat, hehe.. har ikke tenkt på topp-pakningen heller, du vet ikke om noe av prisene på å få dette fikset? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsru`n Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 er dette noe som er mulig å fikse selv? Kan ikke så mye om bil akkurat, hehe.. har ikke tenkt på topp-pakningen heller, du vet ikke om noe av prisene på å få dette fikset? ;) je kjøpte ny termostat til aeb motor i dag og den sku de ha 520 spenn for!å kjenner du noen på møller så får du litt prosenter:):)hehe..da er det termostat og pakning:)denne bytter du lett selv hvertfall:)det ligger flere guider for bytte av denne på forumet her hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 termostaten er lett å bytte selv iallefall:) men hvis du har olje i vannet kan nok dette tyde på toppakning Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 Termostat koster under hundrelappen på Biltema. Å kjøpe en termostat det står VAG på er det ikke vits i, den gjør den samme jobben.. Men uff, det høres ikke noe kult ut det problemet ditt der. Hvor langt er den gått, hvilken motor har du, rett og slett, er bilen rævkjørt? :p Høres ut som toppakning gitt.. Ville kanskje ha tømt ut kjølevannet og sett litt nøyere på det.. Spiser motoren din olje? (minker nivået) Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jnicolai Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Termostat koster under hundrelappen på Biltema. Å kjøpe en termostat det står VAG på er det ikke vits i, den gjør den samme jobben.. Men uff, det høres ikke noe kult ut det problemet ditt der. Hvor langt er den gått, hvilken motor har du, rett og slett, er bilen rævkjørt? :p Høres ut som toppakning gitt.. Ville kanskje ha tømt ut kjølevannet og sett litt nøyere på det.. Spiser motoren din olje? (minker nivået) Audi a4 b5, 1996 mod. har gått 163 000, jeg kjøpte den for ca 2 uker siden, og den har blitt damekjørt av en dame på rundt 50 år i de 3 siste åra. vil det bli dyrt å fikse dette på møller? ;p Topp-pakning, termostat og vannpumpe :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Ja, de tre tingene tilsammen er veldig dyrt å fikse. Men vannpumpen bytter du ikke før bilen din har gått 200 000, sammen med registerreimen. Termostaten vet jeg ikke helt hvor lett den er å komme til, men vil tro det koster en tusenlapp å bytte den pluss prisen for delen. Toppakning er mye arbeid, og jeg håper at det ikke er det som er gale! Indikasjon på dette er kjølevann i oljen, og olje i kjølevann.. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jnicolai Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Ja, de tre tingene tilsammen er veldig dyrt å fikse. Men vannpumpen bytter du ikke før bilen din har gått 200 000, sammen med registerreimen. Termostaten vet jeg ikke helt hvor lett den er å komme til, men vil tro det koster en tusenlapp å bytte den pluss prisen for delen.Toppakning er mye arbeid, og jeg håper at det ikke er det som er gale! Indikasjon på dette er kjølevann i oljen, og olje i kjølevann.. hm :/ registerreimen ble byttet på 150 000. men takk skal du ha for et veldig bra svar! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 vis du har luft i systemet så koker bilen uannsett jeg bruker å ta av den øverste radiatorslangen å helle vann i den til det renner inn i ekspansjonstanken og ut det svarte røret som går åver insuget.. nå har da jeg en 1.8t aeb motor. så det er ikke sikkert du kan gjøre dette:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jnicolai Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Nå ble jeg veldig lettet! :) Fikk telefon fra Møller, de har feilsøkt bilen og sa at det var vannpumpa mi som var defekt. Så da blir nok reperasjonen litt billigere ja ;) Takk for alle svar allesammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Knall! Syntes det er veldig rart at den ikke ble byttet på 150 da.. dårlig rutine! Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Er jo helt sykt at ikke vannpumpen ble byttet på regreimbyttet. Må nok påregne rundt 5000,- for vannpumpe om du lar møller gjøre det. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg