Gå til innhold

PhattBass - Volkswagen Passat TDI 2006 Highline

Ranger emnet


JAWiggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. knall passat : ) gjorde seg med de detaljene i fronten ja, og nye hjul :)

 

Mazdavolvo: Med justerbart, så justerer du opp og ned ved å skru på hver enkelt demper :)

 

 

Jeg er egentlig ganske så amatør på bilområdet (bare en generell stor interesse og ønske om at det blir tid og økonomisk mulighet til å ha det litt morro en gang) men DET skjønte jeg :) Tenkte egentlig på om dette er noe man enkelt kan gjøre hvis man en helg skal kjøre et sted der man vet det vil bli problemer med kjørehøyden? Eller justerer man helst bare opp til vinteren og ned til sommeren igjen? Hvis man justerer mye opp og ned vil det også da minske levetiden på demperene? Hvordan finner man ut at man har justert like mye på hver demper? Teller omdreininger? Eller måler fra skjermen?

Beklager nybegynnerspørsmålene og det var ikke meningen å kuppe tråden din... :)

Mazda 6DE 2,0 Advance +

Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. knall passat : ) gjorde seg med de detaljene i fronten ja, og nye hjul :)

Takk for det :) Har ny grill på vei nå, så blir flere bilder snart ;)

 

Jeg er egentlig ganske så amatør på bilområdet (bare en generell stor interesse og ønske om at det blir tid og økonomisk mulighet til å ha det litt morro en gang) men DET skjønte jeg :) Tenkte egentlig på om dette er noe man enkelt kan gjøre hvis man en helg skal kjøre et sted der man vet det vil bli problemer med kjørehøyden? Eller justerer man helst bare opp til vinteren og ned til sommeren igjen? Hvis man justerer mye opp og ned vil det også da minske levetiden på demperene? Hvordan finner man ut at man har justert like mye på hver demper? Teller omdreininger? Eller måler fra skjermen?

Beklager nybegynnerspørsmålene og det var ikke meningen å kuppe tråden din... :)

 

Skal ikke skryte på meg at jeg er noen ekspert på levetid til justerbart senkesett som det justeres mye på, men tror nok ikke at det skal være noe stort problem. Men noe jeg vet kan være et problem, er at "justeringsmutteren" setter seg fast, og gjør det vanskelig å justere etterhvert. Men mulig det varierer fra senkesett til senkesett.

Ang justering og lik høyde, så kan du telle antall gjenger som er fra bunn og opp til "justeringsmutteren". Tror det er den enkleste måten.

Tror du vil bli rimelig lei av å justere opp og ned for hver gang du skal på hytta. Eller, spørs vel hvor ofte du er på hytta det. Men er jo litt stress å jekke opp bilen, ta av hjul og så justere på hver enkel demper, skru fast dekk, senke bilen på bakken og se om du er fornøyd med høyden. Så er det opp igjen osv hvis høyden ble for høy eller lav.

Og angående kupp av tråd, så er det null stress.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fortsetter med å slenge inn litt copy/paste fra VACN forumet. Er fra starten av juni denne posten, men det får så være.

 

 

Ny liten oppdatering/oppgradering:

 

DSC00772.jpg

 

DSC00773.jpg

 

DSC00774.jpg

 

DSC00775.jpg

 

DSC00776.jpg

 

DSC00777.jpg

 

DSC00778.jpg

 

Pioneer AVH-P4100DVD .. Kjøpte også med adapter for rattkontroll osv. Ville ikke miste den funksjonen. Skal kjøpe meg et relé i morgen og tjuvkoble litt, slik at jeg kan spille av video uten at brekket må være på. Fort gjort å fikse det.

 

Tror jeg skal klare meg med denne spilleren en god stund, selv om jeg har veldig lyst på RNS-510. Men alt til sin tid. Får bli til neste sommer det ;) Litt lettere å koble på forsterkere osv på denne ..

 

 

 

Slenger også med noen små bilder som ble tatt etter helgas Meguiars-økt:

 

DSC00748.jpg

 

DSC00750.jpg

 

DSC00751.jpg

 

DSC00752.jpg

 

DSC00704.jpg

 

Ble ikke så bra som jeg ville ha det, men tror det skylles at dette var min første skikkelige bilvask med clay osv .. Men har lært veldig mye på de timene jeg brukte, så regner med at det blir 10 ganger bedre ved neste runde ;) Har også fått litt flere produkter nå som jeg skal prøve ut .. Tror det kan bli bra ;)

 

 

Fortsettelse:

 

Trodde det først jeg også, men etter å ha lest litt på div forum osv, så fant jeg ut at spilleren merket om håndbrekkledningen var konstant jordet eller ikke. Og da var det enten en bryter eller et relé som måtte til. Spilleren krever vel at den blir trigget, og ikke har konstant jord.

 

Slenger med et par bilder:

 

DSC00781.jpg

 

DSC00784-1.jpg

 

DSC00785-1.jpg

 

 

 

 

Kommer fremdeles til å oppdatere litt på bilforumet, men responsen her er så mye dårligere enn på VACN, så er ikke like gøy å vise folket hva som skjer med bilen. Men det skal ikke stoppe meg, selv om postene kommer sjeldnere.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det her blir bare bedre å bedre, nå er det bare senking og soting av ruter så er bilen komplett

Takk for det. Blir bare mer og mer fornøyd selv. Og ja, senk og soting kommer snart ;)

 

hvor kjøpte du grillen og chromen til grilen nede?

Kjøpte grillen fra Håkon Sandberg .. Polardego på dette forumet, om jeg ikke tar helt feil. Chromen til nedre del på grillen kjøpte jeg på Ebay av "waldi2504". 10 Euro elns.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg veldig bra ut dette her! Selv om den jeg personlig likte bedre den originale grillen men.. Har aldri sett den type grill på nyere type passat før så får kanksje ett annet intrykk av å se den i "levende live" Bare til info så har vi i VACN 20% fra scandinavia solfilm;) Blir meeeget bra med soting og senk!

- Golf GTI 2001 http://www.bilforumet.no/golf-iv/224931-4er-gti-fast-silver.html

- Golf cab 1987 CLi 1,8

(x)Golf II 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som vet hvordan man tar av den nederste delen av frontfangeren?

Har prøvd å skru av alle skruer som jeg ser, men den sitter fremdeles som støpt.

Ønsker ikke å rive og slite så mye heller, i frykt for å knekke noe.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det da du byttet spiller i bilen, hvordan fikk du av "rammen" rundt spilleren? Er den skrudd eller er den festet med clips?

Artig å se forandringene du har gjort på bilen. Ser fram til du har fått senket den. Du har fremdeles planer om å senke sant?

Endret av Thunder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det da du byttet spiller i bilen, hvordan fikk du av "rammen" rundt spilleren? Er den skrudd eller er den festet med clips?

Artig å se forandringene du har gjort på bilen. Ser fram til du har fått senket den. Du har fremdeles planer om å senke sant?

Senk er fremdeles på lista :) Må bare finne motivasjon til å montere senkesettet som jeg har liggende :p Mulig jeg bare slenger inn bilen på Møller mens jeg er i Kroatia i august og lar de ta seg av jobben. Må bare se ann litt i forhold til penger osv, siden Møller skal ha både kroner og ører.

 

Ang rammen rundt spilleren, så er den festet med klips. Ta av dekselet på de to skuffene over spilleren. Ta skuffene i åpen posisjon og trykk dekslene oppover. Er bare festet i to spor. Da er det lettere å få av rammen. Start på toppen og jobb deg nedover. Er to klips i topp, en på hver side, og to i bunn. I tillegg så er det en ledning til "Passenger airbag off" som ikke er så altfor lang. Denne er det greiest å koble av når du har fått av rammen. Husk å koble fra batteriet. Hvis ikke så får du "Airbag fault!" . Etter det så er det bare to torx på hver side av spilleren som du er på bildene. Veldig enkelt egentlig :)

 

Har handlet inn litt flere ting som blir montert etterhvert. Har ikke planer om å gi meg helt enda. Blir tatt når jeg kommer jeg fra Kroatia tenker jeg :)

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden sist nå. Men det betyr ikke at det ikke har skjedd noen ting.

Har nok en gang handlet ny spiller, og har fått på senk (endelig).

Spilleren er vel en slags kopi av RNS-510 (utseendemessig) og fungerer ganske bra synes jeg. Kommer til å beholde denne en stund. Men vil nok bli RNS-510 etterhvert som behovet og ønsket blir sterkt nok.

Ang senken, så er jeg ikke helt fornøyd med høyden, men håper på at det fremdeles har litt å gå på. Tror ikke at det har satt seg helt enda. Satser på at det blir helt grei høyde (for vinteren :p), men frykter nok at ønsket om justerbart kommer for fullt til våren. Men nok skriving..

 

Bilder sier mer enn ord:

 

Spiller

DSC01897.jpg

 

DSC01899.jpg

 

DSC01909.jpg

Avspillingsbildet med USB-minnepenn.

 

DSC01911.jpg

 

 

Senk

DSC01959.jpg

Prøvde først rå muskelkraft, noe som vi helt klart ikke hadde nok av :p

 

DSC01960.jpg

Gikk deretter over til en noe sterkere muskel, som heller ikke gjorde nytten.

 

DSC01962.jpg

Etter litt om og men, litt blod og svette, og mye banning, så fikk vi endelig løsnet bolten.

 

DSC01964.jpg

En liten gammel/ny sammenligning.

 

DSC01966.jpg

Med de nye på plass.

DSC01967.jpg

 

Har ikke bilder av bilen på bakken, da kameraet gikk tom for strøm rett før. Og har ikke tatt noen flere bilder enda. Satser på å få til en fotoshoot etterhvert som været bedrer seg.

 

Satser på å slenge ut flere bilder i løpet av kvelden. Dette blir bilder fra før senken ble montert. Tok noen bilder i august som jeg skal slenge opp på Photobucket senere i kveld.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår