Gå til innhold

Endelig kjøpt meg Toyota Celica t23

Ranger emnet


celicafyren

Anbefalte innlegg

Heisann. Er ny på forumet her, men har lest en del på forskjellige tråder før.

 

Nettopp kjøpt meg bil også, som ble en Celica t23 2000 modell.

Et par småting som må fikses, som eksosanlegg (forrige hadde en lekkasje) + å bytte bremseskiver bak.

 

Har sett litt på muligheter for motoren på denne, ettersom den har "bare" 143 hester originalt og ca 150 med effektanlegg, som selvfølgelig er på.

Funnet ut at det beste alternativet er å sette på en turbo, eller evt. T-sportmotoren.

 

Turboen gir jo bedre ytelse (blir vel totalt 240 hester som jeg har forstått), men dette koster jo fort en 60-70 000 med alt som skal byttes og sånt. Noen som har noen forslag til hva man kan gjøre med motoren, eller allerede har gjort noe og vet hva det koster?

 

 

Legger til et par bilder av bilen... mer kommer etterhvert, bare litt uklare mobilbilder foreløpig;)

 

Bil1.jpg

 

Bil2.jpg

 

19032009108.jpg

 

Bil3.jpg

 

Ellers må jeg bare si at jeg er utrolig fornøyd med kjøpet, en utrolig deilig og pen bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

kompressorkitt er det bare å søke etter....men jeg vil anbale deg å ta en titt på ebay da ;) kommer helt an på hvilket kompressorkitt du ønsker deg..alt fra 15 - 300 hk ekstra, du får ofte det du betaler for :P er ikke like morsom som turbo, siden kompressor er jevn ved pådrag, mens turboen begynner å kicke inn ved et viss turtall :)

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår