kermitt Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 volvo 850 t5 eller 940 turbo er holdbare biler som går godt med en boostcontroller og en chip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 det er ulovlig å trimme bil i norge! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 det er ulovlig å trimme bil i norge! xD Godt alle følger den... Norkse regler:ass: pøh Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Første som faller meg inn er S13, går greit orginalt, lett og trimme, og vil tro du kan få en ok for de pengene du har. Ellers vil jeg henge meg litt på de andre her, men kun som ett tips, kjøp en billig dritbil til 10k eller noe, sierra, 240 eller noe, og kjør det ihjel, istedefor at du kjører ihjel en nyere bil til mange flere penger. Så kan du heller bruke tid på å finne den rette bilen, og shine opp som du vil. Volvo turbo går kun godt når du sitter inni(vanlig småtrimma 240/740 tenker jeg på), føles som det går noe jævlig inni, men flytter seg knapt når du ser på utsia, men så lenge det er moro så er det jo greit. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Første som faller meg inn er S13, går greit orginalt, lett og trimme, og vil tro du kan få en ok for de pengene du har. Ellers vil jeg henge meg litt på de andre her, men kun som ett tips, kjøp en billig dritbil til 10k eller noe, sierra, 240 eller noe, og kjør det ihjel, istedefor at du kjører ihjel en nyere bil til mange flere penger. Så kan du heller bruke tid på å finne den rette bilen, og shine opp som du vil. Volvo turbo går kun godt når du sitter inni(vanlig småtrimma 240/740 tenker jeg på), føles som det går noe jævlig inni, men flytter seg knapt når du ser på utsia, men så lenge det er moro så er det jo greit. Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨ Da er Volvo bedre, mye mer moment også.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨Da er Volvo bedre, mye mer moment også.. har du kjørt en 200sx med 250+ hk? Siter mitt mini prosjekt: http://www.bilforumet.no/m3-serien/222249-bmw-m3-e46-ess-mini-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 har du kjørt en 200sx med 250+ hk? sitti på OG sammenlikna når jeg kjørte etter en;) Riktignok c18det-motoren. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 (endret) Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨Da er Volvo bedre, mye mer moment også.. Synes nå 0-100 på 7.5 sek er ganske bra for en bil med 169 hester jeg da. 0-100 har ikke alt å si, men det gir jo en viss indikasjon på hvor godt bilen drar. Til sammenligning så bruker en Volvo 740 Turbo med 179 hk i følge Carfolio 8,5 sekunder til 100, altså nøyaktig 1 sekund mer enn S13 som har 10 hester mindre... Endret April 2, 2009 av jorg1s1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨Da er Volvo bedre, mye mer moment også.. Du Anders, Du vet den vinrøde laurel C31 du sikla på, 2.8 D med ettermontert patrol-turbo på simplest mulig vis(rør fra orginal manifold til turbo), en greit trimma 240 Turbo greide ikke å kjøre fra den, den bilen føltes sprek ut inni, og gikk ikke dårlig(B230ET), men riste av seg en gammel laurel greide den ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Jeg hadde den klassiske Volvo 240 med turbomotor fra 940 som førstebil. Kjørte med litt høyere trykk en org, men jeg var aldri i nærheten av å ta livet av noen ;) Det er det samme hvor stor eller liten motor man har, for til syvende og sist er det huet som setter begrensningene. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Jeg hadde den klassiske Volvo 240 med turbomotor fra 940 som førstebil. Kjørte med litt høyere trykk en org, men jeg var aldri i nærheten av å ta livet av noen ;) Det er det samme hvor stor eller liten motor man har, for til syvende og sist er det huet som setter begrensningene. Helt korrekt, er hode som bestemmer, men uerfarenhet hjelper sjeldent når man kommer i en sprek bil. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Du Anders, Du vet den vinrøde laurel C31 du sikla på, 2.8 D med ettermontert patrol-turbo på simplest mulig vis(rør fra orginal manifold til turbo), en greit trimma 240 Turbo greide ikke å kjøre fra den, den bilen føltes sprek ut inni, og gikk ikke dårlig(B230ET), men riste av seg en gammel laurel greide den ikke. med toppfart på 130km så er det kanskje ikke så rart(kardangbytte?), vi parkerte i hvertfall en chippa 270cdi med en 745 turbo med tre stykker i bilen over til bø;) var litt morro da vi sklei sidelengs i alt av svinger pga piggdekk uten pigg mens den kjørte på 19" med noe helværst gummi;) Men den gikk sjeldent bra den 745 turboen.. 1.4 trykk, Så at en gamal laurel klarer det tviler jeg på. Kan til sammenlikning si at jeg ikke tapte mye til en 200sx s13 med 250hk med tidenes daueste 300tdt med ca 1.5 bar i turbotrykk og justert dieselpumpe(gått 630 000 og ræva olje/automatkasse) Da hørte jeg den vepsen av en sx pine den maksimalt foran meg(seig i fra ja, men LANGT ifra mye nok i forhold til effekten hans) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 (endret) Synes nå 0-100 på 7.5 sek er ganske bra for en bil med 169 hester jeg da. 0-100 har ikke alt å si, men det gir jo en viss indikasjon på hvor godt bilen drar. Til sammenligning så bruker en Volvo 740 Turbo med 179 hk i følge Carfolio 8,5 sekunder til 100, altså nøyaktig 1 sekund mer enn S13 som har 10 hester mindre... vi tok tida med stoppeklokke på en 740 turbo med chip, 6.5 sekunder:) husk at også 740n er en god del tyngre og har stor luftmotstand:) Endret April 2, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 nå er ikke alt krefter her da. volvo motorer er jo veldig holdbare greier. klart man klarer å kjøre høl i blokka på det meste. men etter hva jeg har hørt om nissan 200SX så er noen av motorene der nesten levert med garanti om at du får rådebank før eller senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Nettopp ting som gjør den tregere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.