ottar Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Kompis har e30 325 med 400hk Han hadde neddreide stempel før som holdt til 350hk. Trur ikkje det er noko sjakktrekk å satse på 400hk med neddreide stempel, tillegssprut og masse prøving fram og attende. Trur det kan bli dyrt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Jeg skal ikke påstå hverken det ene eller det andre, siden jeg ikke har prøvd det selv. Men ser det er flere svensker som satser på ca 400hk med kun neddreide stempel. Og som nevt tidligere i tråden. Bmwandreas med den ekstreme grønne E-30´en med m50 motor og 754hk, hadde rundt 500hk med org bunndel og neddreide stempel i forrige bilen. (les: http://www.autopower.se.) En annen ting som mange kanskje ser på som negativt med alu. topp som står på m20 motorene, er jo på en måte positivt med tanke på turbokonvertering. En kan jo diskutere hvor sterke disse toppene er, men det minsker iallefall sjangsene for å få hotspots. Som da igjen kan resultere i banking. Dette er fordi aluminium som kjent leder betydelig bedre varme enn støpejern. Kroffer: Både rådene og veiva skal tåle fint 500 hk. Det er stemplene som gir seg først. Men en avbalansering og kanskje kulplening av er jo ikke å forakte uansett. - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Hvor mye koster en slik "svensk" turbo løsning? At man bare har dobbel toppakning og tilleggssprut i tillegg til turbo,intercooler,grenrør og dumpventil? Noen som har gjort det? Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Mye gode tips ute å går her, men trimming kommer alltid til å koste masse kroner. Jo billigere løsninger man velger, jo lettere er det å få problemer og ras. Skal ting holde og gi greit med effekt (300 hk +), bør man gjøre det skikkelig først som sist, og det koster penger. Det er mye å spare om man skrur og lager/maskinerer det meste selv. Bare en helrenovering av motoren løper fort 10k i deler. Ser det er mange som klarer å gjøre det billig og ok, men da er det snakk om kun +/- 0,5 bar (+/- 250hk om man er optimist?). En annen ting jeg har lagt merke til er at mange spør om hvor mye de kan lade. Jeg vil heller si at det er bedre å sette seg ett effekt-mål i stedet. Samme effekt kan oppnås med forskjellige ladetrykk alt etter hvordan ting passer med hverandre. Personlig ville jeg heller laget en potent motor som kan kjøre på lavere ladetrykk, enn å bygge en halvdårlig motor man må tvinge på masse mer trykk, for å få samme effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Joda, helt enig med deg der kris. Men hvis man skal prøve å bygge turbo på bilen første gang forr å lære og prøve seg, så er det vel noe annet enn dem som vil ha 3-400 hk for å kjøre på bane. Det kan man prøve på når man har gjort dette før og sett hva som kan gå galt, syns jeg da.. Dette er en fin tråd som omhandler det samme emnet, mye fint å hente av tips her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=18305&highlight=m20+turbo Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Har ikkje bmwandreas 24v motor? Den tåler nok litt meir enn den gamle 12v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Jepp, han har 24v m50 motor i den bilen han har nå. I den gamle sto det en m20 motor. - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Januar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 en svenske putta jo 2.5 24v motor fra 525i i sin e30 og turbokonverterte den.. uten større modifikasjona på blokka så hadde han 540hk.. men toppen va hardt modifisert.. han regne me at botten delen på motoren kunne være go for vel 600hk.. Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Hvor mange HK tåler egentlig det originale driv-verket til E30? Når må man bytte/forsterke det? Samme lurer jeg på med bremsene.. Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by kroffer Hvor mange HK tåler egentlig det originale driv-verket til E30? Når må man bytte/forsterke det? Samme lurer jeg på med bremsene.. Girkassa holder til endel effekt, er ikke sikker på hvordan det er med resten. Men det holder til ganske mye hvis du kjører med fornuft, ikke rivstarter, tar deg tid til å gire osv. - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower.no Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Masse kos å lese her! Har selv mange erfaringer når det gjelder slik konvertering av m20b25, så kan jo ta en titt på siden min: http://www.bmwpower.no Siter BMW POWER - GO FAST! www.bmwpower.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Arve Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Hva med en holset hx 50.Vil den funke bra på en 325i motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.